Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
D7000 formatera kortet
- Trådstartare Mats G
- Start datum
Helmetrock
Aktiv medlem
Formaterar du kortet via menyn eller med knapparna?
När du gör det med knapparna tror jag att det bara är primärkortet som formateras.
När du gör det med knapparna tror jag att det bara är primärkortet som formateras.
Kiboko
Aktiv medlem
På D800 vrider man ett av rattreglagen för att välja kort som formateras. Kanske är lika dant med D7000?
Tryck på formateringsknapparna ... när det blinkar "FOR" så är ett av korten valda i D800-ans fall så blinkar det "CF" med "SD" inte blinkar ... vrider jag då på ratten vid tummen så växlar det.
Nu har jag ingen D7000, men att behöva gå in i meny låter inte Nikon - i den klassen av kameror som D7000 ändå är ...
Tryck på formateringsknapparna ... när det blinkar "FOR" så är ett av korten valda i D800-ans fall så blinkar det "CF" med "SD" inte blinkar ... vrider jag då på ratten vid tummen så växlar det.
Nu har jag ingen D7000, men att behöva gå in i meny låter inte Nikon - i den klassen av kameror som D7000 ändå är ...
emmepemme83
Aktiv medlem
Är det fel på min Nikon D7000?
Det går inte att formatera minneskortet som sitter på 1:a kortplatsen.
Flyttat kortet till plats 2, då funkar det.
Har jag missat någon inställning, eller är det fel på kameran?
går du in o formaterar inne i menyn så kan du välja vilket av korten som ska formateras
Mats G
Aktiv medlem
går du in o formaterar inne i menyn så kan du välja vilket av korten som ska formateras
Jo visst, det är bl.a. så jag gjort.
Bilder på 1:a, väljer den, "formaterar", men bilderna är dock kvar.
Visst är det knasigt.
Har även gjort samma via "snabbknapparna", samma null resultat :-(
Mats G
Aktiv medlem
SBS-problemet
Som nästan alltid
Det sparades en bakup på "det andra".
Nu har jag ändrat och då funkar formateringen.
Men riktigt klok är jag inte/kommer nog heller aldrig att bli. Så jäkla mycket knappar och inställingar. Jag längtar ofta efter min M 3:a. Men nog är det kul med moderniteterna om man blir sams med dom.
Får ta mig yrtterliga några helkvällar med manualen, den är ju tjockare än vår telefonkatalog.
Tack för era råd
Mats G
Som nästan alltid
Det sparades en bakup på "det andra".
Nu har jag ändrat och då funkar formateringen.
Men riktigt klok är jag inte/kommer nog heller aldrig att bli. Så jäkla mycket knappar och inställingar. Jag längtar ofta efter min M 3:a. Men nog är det kul med moderniteterna om man blir sams med dom.
Får ta mig yrtterliga några helkvällar med manualen, den är ju tjockare än vår telefonkatalog.
Tack för era råd
Mats G