Annons

D7000 med batterigrepp

Produkter
(logga in för att koppla)

emwkat

Aktiv medlem
Hej har varit och känt på D7000 och tycker den verkar ha lite för litet grepp, jämfört med D300.
Någon som har en D7000 med batteri grepp och kan dela med sig av hur den känns med ett grepp monterat.

nu har jag inte kännt på d7000 med grepp men min d80 som är lika stor som d7000 känns betydligt bättre att hålla i med greppet på...

d300 är en storlek större i huset än d7000 som i sin tur är en storlek större i huset än d3000 & d5000.

Köpte faktiskt i dagarna kombon D7000 med batterigrepp. Har tidigare kört D80 med batterigrepp och personligen föredrar jag att ha batterigrepp på kameran. Även om den blir tyngre så blir balansen bättre och det finns mer att hålla i.

Min observation när det gäller D7000 är att den inte känns särskilt bra utan batterigrepp. Där är D300 bättre. Kanske t om D80. Det är en ganska skarp avrundning på kamerahusets grepp. Med batterigreppet monterat på D7000 blir det mycket bättre. Fingrarna får lite mer plats och greppet känns säkrare än D80. Rekommenderas mao varmt.

//PO

Håller med. Har kört både D90 och D7000 med såväl som utan batterigrepp.
Går inte att jämföra, utan batterigrepp hamnar lillffingret utanför. Dessutom är greppet med kameran i porträtt- läge mycket bättre/djupare än landskapsläget.
Mitt batterigrepp åker aldrig av.

Instämmer med föregående talare...
Både greppet i sig, men framför allt när du fotograferar med kameran i stående format.

Jag använder Meike MK-D7000 som ligger på 895:- hos fotofyndet (995:- på Cyberphoto) och är mycket nöjd.

ANNONS
Götaplatsens Foto