PontusWestermark
Aktiv medlem
Ja! Jag köpte kameran för snart ett år sedan och då ingick ett fint "värdepaket" där det bland annat ingick:
"
> Check & Clean i 3 år! (värde 1850 kr inkl moms)
Rengöring: Dammfritt på riktigt. Vi rengör kameran från smuts och damm.
Kontroll: Vi kontrollerar att kameran är i gott skick.
OBS: Eventuella reparationskostnader ingår ej!
Uppgradering: Vi uppgraderar kameran till senaste mjukvara.
Check & Clean gäller max en gång per år i tre år
"
innan det så står det dock "Erbjudandet gäller tom 30 juni 2007*
så det är kört? Ganska onödigt erbjudande att bifoga typ en månad innan det går ut imo.
Till frågan:
Mitt autofokus var skarpt och välfungerande i början men nu så har det börjat halka efter då, när jag tar bilder, så tar det 5 år för kameran att rotera in och ut ur fokus. Detta problemet gäller både ut och inzoomat (18-135 kitobjektiv).
Sedan så blir aldrig fokus särskilt bra utan jag får använda manuell fokus om jag ska få bra bilder över huvud taget. Även om den "blinkar till och piper" på att jag ska ha fokus så blir det suddigt! (även med korta slutartider, kortare än 1/200 sekund) Det känns surt att det ska bli såhär då problemet inte finns på skolans kameror som också är D80s, kan jag få dethär på garantin? För det skulle bli billigare än ett halvtaskigt erbjudande som gick ut för typ ett år sedan?
Kameran har använts normalt - lite och är i gott skick för övrigt. Jag har inte slitit särskilt hårt på den.
Hoppas ni förstår min fråga?!
Tack på förhan!
/Pontus
"
> Check & Clean i 3 år! (värde 1850 kr inkl moms)
Rengöring: Dammfritt på riktigt. Vi rengör kameran från smuts och damm.
Kontroll: Vi kontrollerar att kameran är i gott skick.
OBS: Eventuella reparationskostnader ingår ej!
Uppgradering: Vi uppgraderar kameran till senaste mjukvara.
Check & Clean gäller max en gång per år i tre år
"
innan det så står det dock "Erbjudandet gäller tom 30 juni 2007*
så det är kört? Ganska onödigt erbjudande att bifoga typ en månad innan det går ut imo.
Till frågan:
Mitt autofokus var skarpt och välfungerande i början men nu så har det börjat halka efter då, när jag tar bilder, så tar det 5 år för kameran att rotera in och ut ur fokus. Detta problemet gäller både ut och inzoomat (18-135 kitobjektiv).
Sedan så blir aldrig fokus särskilt bra utan jag får använda manuell fokus om jag ska få bra bilder över huvud taget. Även om den "blinkar till och piper" på att jag ska ha fokus så blir det suddigt! (även med korta slutartider, kortare än 1/200 sekund) Det känns surt att det ska bli såhär då problemet inte finns på skolans kameror som också är D80s, kan jag få dethär på garantin? För det skulle bli billigare än ett halvtaskigt erbjudande som gick ut för typ ett år sedan?
Kameran har använts normalt - lite och är i gott skick för övrigt. Jag har inte slitit särskilt hårt på den.
Hoppas ni förstår min fråga?!
Tack på förhan!
/Pontus