Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dagen då S45:an kom hem.

Produkter
(logga in för att koppla)

oskar.lissheim

Ny medlem
Hej,

Fick hem min Canon S45 idag. Beställde den förra torsdagen, samma dag då den kom ut på marknaden här i Sverige. Många kanske tycker det var ett väldigt snabbt beslut :) men jag hade innan tittat på en S40 och när då den uppgraderade versionen kom ut till lägre! pris så var det inget snack.

Om någon vill ha lite information så ska jag se vad jag kan hjälpa till med.

MVH
Oskar Lissheim || www.avocade.com
Canon Powershot S45 || Minolta Dynax 5 35-105mm
 

wikman

Aktiv medlem
Synd bara att den inte har någon anslutning för extern blixt, det får nog bli en G3, eller vänta på att 24*36 kamrorna kommer ut på marknaden :-(
 

oskar.lissheim

Ny medlem
nä, jag valde mellan portabiliteten med S45:an, eller blixten med G3:an. Sen var priset lägre + att kameran fanns NU! G3:an kommer inte förrän i december säger dem...

Nä, nästa kamera blir en D-SLR, men då¨får jag nog vänta ett par år innan den drömmen blir verklighet. Tills dess kör jag med min "gamla" Minolta Dynax 5:a. Fungerar allllldeles utmärkt.

Ciao
 

wikman

Aktiv medlem
Jo, det gör nog inget om modellerna får växa till sig lite, frågan är bara vad som når vettiga priser först. Nytt hus till mina EOS gluggar eller bakstycke till min bladare.

Såg dock till min förskräckelse att sensorn på bakstyckena bara är 4*4 och inte 6*6, då det är ju samma problem där, de är visserligen 16megapixel.
 
ANNONS