Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dagens REA-tips (diskussionstråden)

Produkter
(logga in för att koppla)

acke

Avslutat medlemskap
Japp, du verkar ha rätt. Hittade info från fjolåret tidigare i denna tråd:

Hoppas att detta gäller även i år. All heder åt Adobe om även trogna prenumeranter får ta del av lockerbjudanden!
Jajamensan! Det gick fint att köpa Elgigantens erbjudande även som prenumerant!
 

PMD

Aktiv medlem
Lite dåligt samvete när man beställer hem något till dörren för 11 kr men man får fenomenalt mycket för pengarna.
Ja, verkligen. Jag fick ett brev idag (eller igår snarare, med tanke på vad klockan är) om att min beställning har skickats. I spårningstjänsten kan man se att paketet lämnades till fraktbolaget i Corbeil Essonnes i Frankrike klockan 12:46. Corbeil Essonnes är en av Paris södra förorter.

Jag betalade 49 kronor för frakten …
 

Bussmicke

Aktiv medlem
Jajamensan! Det gick fint att köpa Elgigantens erbjudande även som prenumerant!
Jag förlängde ett år till nu. Tackar...
Förra gången i aug/sep 2020 var priset 599 och då köpte jag 2 år.
Kommer nog köpa varje gång ett sånt här erbjudande dyker upp. Varför betala fullt pris även om 120 SEK i månaden inte är några jättepengar?
 

acke

Avslutat medlemskap
Jag förlängde ett år till nu. Tackar...
Förra gången i aug/sep 2020 var priset 599 och då köpte jag 2 år.
Kommer nog köpa varje gång ett sånt här erbjudande dyker upp. Varför betala fullt pris även om 120 SEK i månaden inte är några jättepengar?
Alla bäckar små…🙂

Det är rakryggat av Adobe att erbjuda samma rabatt både till nya och befintliga kunder. Annars är det ju vanligt förekommande för t.ex. tidningsprenumerationer att lockerbjudanden riktar sig enbart till nya kunder, medan befintliga kunder förväntas betala fullt pris.

Min fru har prenumererat troget på Allt om Mat i många år. Hon omförhandlar numera sin prenumerationsavgift varje år för att inte gå miste om nykundsrabatterna. Det brukar räcka med ett kort mejl (med hot om uppsägning) så har hon tjänat åtskilliga hundralappar.

Frågar man inte efter rabatt så får man ingen rabatt. 🙂
 

Fredsson

Aktiv medlem
Alla bäckar små…🙂

Det är rakryggat av Adobe att erbjuda samma rabatt både till nya och befintliga kunder. Annars är det ju vanligt förekommande för t.ex. tidningsprenumerationer att lockerbjudanden riktar sig enbart till nya kunder, medan befintliga kunder förväntas betala fullt pris.

Min fru har prenumererat troget på Allt om Mat i många år. Hon omförhandlar sin prenumerationsavgift varje år för att inte gå miste om nykundsrabatterna. Det brukar räcka med ett kort mejl så har hon tjänat åtskilliga hundralappar.

Frågar man inte efter rabatt så får man ingen rabatt. 🙂
Förra gången hade jag jätteproblem att kunna beställa. Fick hela tiden upp meddelandet att det inte finns tillgängligt. Efter många försök så gick det dock till slut. Denna gång har jag samma problem. Någon som har ett tips på hur man kommer runt detta? Ni tycks ju ha kunnat beställa utan problem
 

acke

Avslutat medlemskap
Förra gången hade jag jätteproblem att kunna beställa. Fick hela tiden upp meddelandet att det inte finns tillgängligt. Efter många försök så gick det dock till slut. Denna gång har jag samma problem. Någon som har ett tips på hur man kommer runt detta? Ni tycks ju ha kunnat beställa utan problem
Hej Thomas,
Menar du att du har problem i Elgigantens webbshop? Det är konstigt isf. Min beställning igår kväll gick igenom hur smidigt som helst. Betalade med kreditkort och fick genast en kod som jag kunde knappa in under min profil på Adobes hemsida.
 

Fredsson

Aktiv medlem
Hej Thomas,
Menar du att du har problem i Elgigantens webbshop? Det är konstigt isf. Min beställning igår kväll gick igenom hur smidigt som helst. Betalade med kreditkort och fick genast en kod som jag kunde knappa in under min profil på Adobes hemsida.
Ja, På Elgigantens webshop har jag provat med Windowsdator, Mac-dator, mobiltelefon och olika webbläsare och får hela tiden upp meddelandet att produkten bara finns i begränsad omfattning och är nu inte tillgänglig. Det var samma sak för ca 1,5 år sedan när det fanns ett lika dant erbjudande men den gången gick det till slut efter många försök. Men nu verkar inget hjälpa.8F7420C1-27F0-4C87-BD7E-2CF083E093AF.jpeg
 

mrg

Medlem
541 spänn rabatt på årsprenumerationen på Adobe Creative Cloud Photography, se länk till parallell tråd.
Tänk bara på att man inte kan utöka molnlagringsutrymmet i efterhand när man köper via en digital kod på det här sättet (se längst ned på den här sidan https://helpx.adobe.com/x-productkb/global/upgrade-creative-cloud-storage.html).

Inte så stort problem om man främst lagrar bilderna på sin egen hårddisk men om man använder mycket molnlagring så är det bra att veta.
 

Pippo

Aktiv medlem
541 spänn rabatt på årsprenumerationen på Adobe Creative Cloud Photography, se länk till parallell tråd.

Sådana här lockerbjudanden tycker jag är en smula störande för oss trogna prenumeranter som betalar 120:- per månad till Adobe, år efter år. Att vara trogen prenumerant på en produkt eller tjänst lönar sig ofta dåligt.

Kanske ska man avsluta pågående prenumeration och sedan genast teckna en ny? 541 kr är inte fy skam för några minuters jobb.
Hur lyckades ni få priset 541:-? Klickar man på länken så är det 899:-, eller är det jag som är trögfattad?

Edit: Glöm det, såg att rabatten är 541:-.
 

thommya

Aktiv medlem
Hela detta året har jag betalat 50:- per månad för Adobe Creative Cloud Photography-planen. Har nu hoppat på även detta årets erbjudande från Elgiganten och betalar 75:- per månad ett år framåt.
Man kan också få två månader gratis genom att säga upp sitt nuvarande abonnemang. Man blir då erbjuden dessa två månader för att stanna kvar - se mer på nedanstående länk. Jag har testat detta och det funkar som beskrivet.

Lite bökigt men ganska enkelt att göra och många kronor att spara.
 
Senast ändrad:

Fredsson

Aktiv medlem
Konstigt. Jag har samma problem denna gången som förragången för ca 1 år sedan. Hittills har det inte fungerat men jag provar lite då och då.
Uppenbarligen går det för alla andra men inte för mig att beställa. Jag har nu försökt i mer än 24 timmar då och då. Får hela tiden upp att produkten har utgått eller finns inte i tillräcklig mängd. Den måste ju finnas eftersom andra har köpt efter detta. Har provat olika datorer, mobiler och surfplattor med lika resultat.
 

acke

Avslutat medlemskap
Uppenbarligen går det för alla andra men inte för mig att beställa. Jag har nu försökt i mer än 24 timmar då och då. Får hela tiden upp att produkten har utgått eller finns inte i tillräcklig mängd. Den måste ju finnas eftersom andra har köpt efter detta. Har provat olika datorer, mobiler och surfplattor med lika resultat.
Be någon annan beställa åt dig då. :)
 

pdahlen

Aktiv medlem
Efter lite pyssel så fungerade det iaf med att förlänga Abobe CC med ett år till, hittade inget sätt med vanlig inloggning utan man skulle logga in här www.adobe.com/go/getserial , men det gick inte att använda den vid första nyckeln utan man fick ta till hjälplänken så gick det
 

MNB

Aktiv medlem
Fan vilken trött Black Friday. Eller är det bara jag? Är marginalerna så dåliga på fotoprodukter?

Beror väl på kanske lite vilket märke man föredrar, men till Fujifilm som jag kollar efter är den mest spännande sänkningen 400kr på 55-200mm....gäsp.
 

taxichaffis

Aktiv medlem
Uppenbarligen går det för alla andra men inte för mig att beställa. Jag har nu försökt i mer än 24 timmar då och då. Får hela tiden upp att produkten har utgått eller finns inte i tillräcklig mängd. Den måste ju finnas eftersom andra har köpt efter detta. Har provat olika datorer, mobiler och surfplattor med lika resultat.
funkade utan problem idag
 

Lostierna

Aktiv medlem
Eftersom det är en diskussionstråd: Den dagen Amazon har slagit ut svenska nätbutiker som Rajala, Cyberphoto, Scandinavian Photo, etc så kan vi räkna med att deras priser åker uppåt ordentligt. :)
Den dagen det händer så inser man att det är en handelsplats och det är många bolag som konkurrerar på Amazon. Det finns dessutom flera plattformar än just Amazon.
 
ANNONS