Annons

Dagens REA-tips (diskussionstråden)

Produkter
(logga in för att koppla)

Pippo

Aktiv medlem
Jag chansade om inte annat och slog till på en (budet bordet ringa på dörren vilken sekund som helst), i värsta fall får jag gå tillbaka till den laptop jag sitter på idag (i7 gen8, 16gb ram) och antingen sälja Macen eller ge den till något av barnen.
Återkom gärna med ett utlåtande. ;)

Sitter nu på en Dell XPS 15 i7 även den gen 8, men med 32 GB minne. Snabb och så men så var det ju det där med Windows...
 

Michael f8

Aktiv medlem
Eftersom det är en diskussionstråd: Den dagen Amazon har slagit ut svenska nätbutiker som Rajala, Cyberphoto, Scandinavian Photo, etc så kan vi räkna med att deras priser åker uppåt ordentligt. :)
Då kan man hjälpa dem i stället för oro sig, här är ett bra Cyberphoto erbjudande:


Hittar du några bra erbjudanden?
 

Michael f8

Aktiv medlem
Här är ett från Scandinavianphoto om man vill gynna svenska återförsäljare:


 

netstorm

Aktiv medlem
Samma verkar kosta 1344 kr med fri frakt här istället för 1490 kr. Har förståelse för att en del vill betala mer från svenska butiker men bara så man är medveten om alternativen.

 

PMD

Aktiv medlem
Kommentar till tipset i inlägg #1,497 i REA-tipstråden.

Frakten är dyrare än grunkorna, men det blir ganska billigt ändå. De PL-200 som säljs av de stora fotopostorderfirmorna är dessutom Arca-Swiss-kompatibla så man måste fundera lite på vad man vill ha.

(Jag köpte PL-200 plattorna från Amazon ändå, trots att de är piratdelar).
 

törnan

Aktiv medlem
Kommentar till tipset i inlägg #1,497 i REA-tipstråden.

Frakten är dyrare än grunkorna, men det blir ganska billigt ändå. De PL-200 som säljs av de stora fotopostorderfirmorna är dessutom Arca-Swiss-kompatibla så man måste fundera lite på vad man vill ha.

(Jag köpte PL-200 plattorna från Amazon ändå, trots att de är piratdelar).
Med Amazon Prime eller om man beställer för totalt 229:- blir frakten 0:-
 

netstorm

Aktiv medlem
För att utveckla så kostar Amazon Prime 45 kr i månaden och ger kostnadsfri hemleverans från första kronan. Dessutom ingår film/TV-serier genom Prime Video, datorspel via Prime Gaming och prenumeration på Twitch.

Lite dåligt samvete när man beställer hem något till dörren för 11 kr men man får fenomenalt mycket för pengarna. Nu har de även ingått ett samarbete med EA så deras spel kommer de närmsta månaderna. I december är det NFS Hot Pursuit Remastered. Förra månaden var det bl.a. Star Wars Squadrons.
 

PMD

Aktiv medlem
Jag handlar mycket sällan från Amazon så jag skulle bara betala en massa pengar till Amazon för ingenting om jag prenumererade på Amazon Prime.
 

acke

Avslutat medlemskap
541 spänn rabatt på årsprenumerationen på Adobe Creative Cloud Photography, se länk till parallell tråd.

Sådana här lockerbjudanden tycker jag är en smula störande för oss trogna prenumeranter som betalar 120:- per månad till Adobe, år efter år. Att vara trogen prenumerant på en produkt eller tjänst lönar sig ofta dåligt.

Kanske ska man avsluta pågående prenumeration och sedan genast teckna en ny? 541 kr är inte fy skam för några minuters jobb.
 
Senast ändrad:

afe

Aktiv medlem
541 spänn rabatt på årsprenumerationen på Adobe Creative Cloud Photography, se länk till parallell tråd.

Sådana här lockerbjudanden tycker jag är en smula störande för oss trogna prenumeranter som betalar 120:- per månad till Adobe, år efter år. Att vara trogen prenumerant på en produkt eller tjänst lönar sig ofta dåligt.

Kanske ska man avsluta pågående prenumeration och sedan genast teckna en ny? 541 kr är inte fy skam för några minuters jobb.

Håller med, men orkar inte åka till Elgiganten för att byta ...
 

acke

Avslutat medlemskap
Håller med, men orkar inte åka till Elgiganten för att byta ...
Det står ”digital download” på erbjudandet, så jag föreställer mig att man kan betala i webbshoppen och få en nedladdningslänk. Vore märkligt om man behövde besöka en fysisk butik…?
 

pdahlen

Aktiv medlem
541 spänn rabatt på årsprenumerationen på Adobe Creative Cloud Photography, se länk till parallell tråd.

Sådana här lockerbjudanden tycker jag är en smula störande för oss trogna prenumeranter som betalar 120:- per månad till Adobe, år efter år. Att vara trogen prenumerant på en produkt eller tjänst lönar sig ofta dåligt.

Kanske ska man avsluta pågående prenumeration och sedan genast teckna en ny? 541 kr är inte fy skam för några minuters jobb.
Jag har för mig att man kan förlänga sitt abonnemang med koden även om man redan är prenumerant, om man går tillbaka, kanske det var i denna tråd ,så står det kanske något om det. Jag hoppade på min prenumeration förra året och funderar på om jag ska se om det går att förlänga ett år till med denna rabatt
 

AWid

Aktiv medlem
Jag har för mig att man kan förlänga sitt abonnemang med koden även om man redan är prenumerant, om man går tillbaka, kanske det var i denna tråd ,så står det kanske något om det. Jag hoppade på min prenumeration förra året och funderar på om jag ska se o m det går att förlänga ett år till med denna rabatt
Precis så är det. När man anger den nedladdade koden på sitt Adobe-konto förlängs "betald period" med 1 år. Vid tidigare liknande erbjudanden har man t o m kunnat köpa flera koder med rabatt och på så sätt "förbetalt" sitt abonnemang med flera år.
 

acke

Avslutat medlemskap
Jag har för mig att man kan förlänga sitt abonnemang med koden även om man redan är prenumerant, om man går tillbaka, kanske det var i denna tråd ,så står det kanske något om det. Jag hoppade på min prenumeration förra året och funderar på om jag ska se om det går att förlänga ett år till med denna rabatt
Japp, du verkar ha rätt. Hittade info från fjolåret tidigare i denna tråd:

Hoppas att detta gäller även i år. All heder åt Adobe om även trogna prenumeranter får ta del av lockerbjudanden!
 
ANNONS