Annons

Dagens REA-tips (diskussionstråden)

Produkter
(logga in för att koppla)

iSolen.se

Guest
Vad händer om du klicka direkt från prisjakt till beställningssidan?
De dolde A7R3 rätt bra när det hade förra kampanjen. Gick nästan inte hitta den på deras hemsida så jag gick via prisjakt.
Innan kampanjen var det lätt att hitta den och även mha sökord. Men inte efteråt. Slump? Vet ej...

/stefan
Kan du inte klistra in länken här?
 

Rosino

Aktiv medlem
Låt mig få höra om någon lyckats köpa en A7Riii eller A7iii.
Jag lyckades, iofs på finska rajala och det blev problem med betalningen men ordern finns registrerad med status payment pending. Jag skickade ett email och frågade hur jag skulle göra men har inte fått svar ännu. Det ska bli intressant att se om ordern godkänns :)
 

Brix

Aktiv medlem
Jag har varit sugen på att köpa nåt objektiv med stor bländare och har främst kollat på Mitakon 35/0,95, men också lite på Samyang 50/1,2, men självklart så har Rajala inget av dessa två objektiv :( Hade ju varit perfekt att passa på nu..
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Jag har varit sugen på att köpa nåt objektiv med stor bländare och har främst kollat på Mitakon 35/0,95, men också lite på Samyang 50/1,2, men självklart så har Rajala inget av dessa två objektiv :( Hade ju varit perfekt att passa på nu..
Har de inget Samyang 85/1,4? Det finns med många fattningar och har ännu större bländaröppning.
 

iSolen.se

Guest
Jag lyckades, iofs på finska rajala och det blev problem med betalningen men ordern finns registrerad med status payment pending. Jag skickade ett email och frågade hur jag skulle göra men har inte fått svar ännu. Det ska bli intressant att se om ordern godkänns :)
Har en kompis som försöker köpa en A7iii. Ska bli spännande om det går igenom. Det gick inte handla i stockholmsbutiken.

Några timmar kvar.
 

Brix

Aktiv medlem
Har de inget Samyang 85/1,4? Det finns med många fattningar och har ännu större bländaröppning.
Större bländaröppning har det ju inte? :p Men det objektivet är dock nästan på gränsen till lite stort och tungt. Annars är det ju säkert ett bra objektiv också, vilket Samyang tenderar att vara.
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Större bländaröppning har det ju inte? :p Men det objektivet är dock nästan på gränsen till lite stort och tungt. Annars är det ju säkert ett bra objektiv också, vilket Samyang tenderar att vara.
Jodå. Bländaröppningen är rent fysiskt större och ger härligt kort skärpedjup. Kortare än en 50/1,2

85 mm / 1,4 = 60,7 mm
50 mm / 1.2 = 41,7 mm
 

gamleJ

Aktiv medlem
Sitter med en a7riii-beställning med priset 29891kr. Behöver bara trycka på lägg beställning. Så beställa fungerar nog nu om ni inte lyckats under dagen. Nu är det bara jag som ska bestämma mig :). Jag har massa Canonobjektiv så en Sigmaadapter kunde kanske räcka att köpa till så länge. För visst funkar den ungefär som Metabones på a7riii?
 

Brix

Aktiv medlem
Jodå. Bländaröppningen är rent fysiskt större och ger härligt kort skärpedjup. Kortare än en 50/1,2

85 mm / 1,4 = 60,7 mm
50 mm / 1.2 = 41,7 mm
Hmm, det kan nog stämma. Då borde väl även t.ex 50/1.2 ge aningen kortare skärpedjup än 35/0.95? Och t.ex 135/2 borde ge lite kortare skärpedjup än 85/1.4 tom.? Samyang 135/2 finns ju på Rajala, dock så är det objektivet på tok för stort och tungt :( Verkar vara riktigt bra bildkvalité och fin bokeh på det dock.
 

Third eye

Aktiv medlem
Tack för länken, läste den och det känns som att rätta många chansade :)

Sannolikt så annuleras min order, men ibland har man tur och jag har hygglig trackreckord på sånna här tillfällen och aldrig förlorat pengar.

Vid ett tillfälle beställde jag kompaktkamera för ca 700, ord pris drygt 2990.
Jag fick min medans andra fick sina leveranser stoppade. Där gick huvudleverantören in och täkte upp för butiken:)

Köpt en felmärkt skrivare (misstänkt billigt), beställde för avhämtning i butik för säkerhets skull. Den kom och jag fick den till det felande priset, drygt 1500 billigare.

Tjejen köpte Iny phone med nytt abonnemang men behöll sitt befintliga obuntet och fick aldrig räkning på mellanskillnaden.

Närmaste fyndet som nästan gick vägen, var på Mediamarkt och la ett skambud på en Zenbook 10 k istället för 14k...döm om min förvåning så sa de ja vilket jag inte räknat med. Så jag löste det med kredit på plats.
Det tog 7 månader innan räkningen kom :)

Man kan ha tur :)
 
ANNONS