Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Daliga kort med Olympus u700...

Produkter
(logga in för att koppla)

rezz

Aktiv medlem
Jag vet inte vad som har hant, men det blir daliga kort med min kamera. For ett halvar sedan blev det perfekta kort.

Men nu blir 50% av korten bra. Taskig farg och dalig skarpa. Och jag har gnuggat forsiktigt pa linsen sa att den ar ren och fin.

Kan det ha kommit in nan skit i den eller vad ar det fragan om? Kan en kamera "bli samre" med tiden?

Jag upplevde precis samma sak med min 350D.. iofs är det en systemkamera men ändå..

Det var som om det dynamiska omfånget klarade vad som helst de första veckorna.. men sen blev det bara sämre och sämre.. på slutet så blev allting utfrätt som var ljusare än medelgrått och bilderna blev brusiga redan på iso 200.. suck..

Men jag tror att man blir petigare och petigare och ser mer brister ju mer man fotar..egentligen är det nog inte kameran det är fel på..

Ja kan leta upp ett kort som inte blev bra, men eftersom jag just nu ar utomlands sa kan jag inte gora det forens i morgon.

rezz skrev:
Jag vet inte vad som har hant, men det blir daliga kort med min kamera. For ett halvar sedan blev det perfekta kort.

Men nu blir 50% av korten bra. Taskig farg och dalig skarpa. Och jag har gnuggat forsiktigt pa linsen sa att den ar ren och fin.

För ett halvår sen var det sommar och ljusförhållandena var bättre, mer ljus, sol etc.

Nu är det vinter, mörkt, grått. Kamerans vitbalans kanske inte reder ut ljuset, längre slutartider, max bländare, skaer som gör att bilderna ser "dassigare" ut.

En tanke bara.

ANNONS
Götaplatsens Foto