Annons

550d billigt, okand butik/outlet i USA?

Produkter
(logga in för att koppla)

Hebbe93

Aktiv medlem
Hej! Behover hjalp sa fort som mojligt!
Jag ar lite fundersam nar det kommer till att handla kamera i okanda butiker/outlets har i USA...
Finns det kopior utav, i det har fallet 550d/T2i, som ar av samre kvalitet? Har namligen hittat en T2i i en okand butik har for 799 dollar och da far man med kitobjektivet! Saken ar den att jag har aven en kupong sa jag far 25% rabatt pa det priset ocksa....och da blir det i princip oslagbart pris. Om nagon tycker det hjalper sa heter butiken Digital Camera Depot och ligger i Kissimmee, Florida (nara Orlando)!

Sa jag staller min fraga igen, finns det daliga kopior av DSLR-kameror som man bor se upp for?? Behover svar snart...om jag gor ett kop lar det bli imorgon!!

P.S Ledsen att jag endast har amerikanska alfabetet, men hoppas och tror att ni forstar allt anda!

Mvh Herman
 
Hej! Behover hjalp sa fort som mojligt!
Jag ar lite fundersam nar det kommer till att handla kamera i okanda butiker/outlets har i USA...
Finns det kopior utav, i det har fallet 550d/T2i, som ar av samre kvalitet? Har namligen hittat en T2i i en okand butik har for 799 dollar och da far man med kitobjektivet! Saken ar den att jag har aven en kupong sa jag far 25% rabatt pa det priset ocksa....och da blir det i princip oslagbart pris. Om nagon tycker det hjalper sa heter butiken Digital Camera Depot och ligger i Kissimmee, Florida (nara Orlando)!

Sa jag staller min fraga igen, finns det daliga kopior av DSLR-kameror som man bor se upp for?? Behover svar snart...om jag gor ett kop lar det bli imorgon!!

P.S Ledsen att jag endast har amerikanska alfabetet, men hoppas och tror att ni forstar allt anda!

Mvh Herman

Generellt sett tror jag du ska vara försiktig med butiker som du inte känner till. Jag antar nu att du hittat en butik på nätet och inte kan gå och besöka den.
Och dessutom gäller ju den gamla devisen: Om det verkar för bra för att vara sant så är det nog inte sant.

Jag har inte hört talas om att det finns dåliga kopior av kameror. Svårt tillverka en piratkopia av en så pass komplicerad produkt.

Kolla på de stora handlarna typ B&H. En annan handlar, som visserligen säljer mycket begagnat är KEH.com.

Lycka till
Johan
 
Generellt sett tror jag du ska vara försiktig med butiker som du inte känner till. Jag antar nu att du hittat en butik på nätet och inte kan gå och besöka den.
Och dessutom gäller ju den gamla devisen: Om det verkar för bra för att vara sant så är det nog inte sant.

Jag har inte hört talas om att det finns dåliga kopior av kameror. Svårt tillverka en piratkopia av en så pass komplicerad produkt.

Kolla på de stora handlarna typ B&H. En annan handlar, som visserligen säljer mycket begagnat är KEH.com.

Lycka till
Johan

Hej, Johan! Nej, butiken ar alltsa inte pa internet utan jag har varit i butiken och kommer aka dit om jag ska kopa kameran, kanske glomde namna det. Men det ar alltsa en fysisk butik, inte pa internet. Ok, sa du tror alltsa att produkten ar helt riktig?

Mvh Herman
 
Hej, Johan! Nej, butiken ar alltsa inte pa internet utan jag har varit i butiken och kommer aka dit om jag ska kopa kameran, kanske glomde namna det. Men det ar alltsa en fysisk butik, inte pa internet. Ok, sa du tror alltsa att produkten ar helt riktig?

Mvh Herman

Känn och kläm och titta och prova. Det borde inte vara så svårt att se skillnad på the real thing och en eventuell kopia?
 
Det är inte ovanligt med lockpriser av detta slag hos oseriösa handlare, när du väl är där visar det sig ofta att priset är utan laddare och batteri (som du istället får betala dyrt för). Men om du ändå är i krokarna kan du naturligtvis gå dit och kolla, men var beredd på att priset i slutänden inte är så bra som det verkar.

Ett tips är att också ställa frågan på www.photo.net, där är det många Amerikaner som hänger. De kanske har specifik information om just din butik.
 
Hej! Behover hjalp sa fort som mojligt!
Jag ar lite fundersam nar det kommer till att handla kamera i okanda butiker/outlets har i USA...
Finns det kopior utav, i det har fallet 550d/T2i, som ar av samre kvalitet? Har namligen hittat en T2i i en okand butik har for 799 dollar och da far man med kitobjektivet! Saken ar den att jag har aven en kupong sa jag far 25% rabatt pa det priset ocksa....och da blir det i princip oslagbart pris. Om nagon tycker det hjalper sa heter butiken Digital Camera Depot och ligger i Kissimmee, Florida (nara Orlando)!

Sa jag staller min fraga igen, finns det daliga kopior av DSLR-kameror som man bor se upp for?? Behover svar snart...om jag gor ett kop lar det bli imorgon!!

P.S Ledsen att jag endast har amerikanska alfabetet, men hoppas och tror att ni forstar allt anda!

Mvh Herman

Det är osannolikt, att affären saluför falska kameror. Det är för höga straffar för sådant i USA. Så står det CANON på det, så är det en Canon. Däremot kan det vara gråimport, med tveksam garanti. Och på angivet pris tillkommer sales-tax.
25%-discount kuponger av liknande sort brukar gälla allt, utom just det, som du vill köpa.
 
Det finns en hel hög av oseriösa handlare i USA. Man kan dock göra en bra affär ändå. Saker att tänka på om du är misstänksam: betala kontant. Kolla att kameran är ny alltså tag mef minneskort. Antal bilder i kameran skall vara nära 0. Kolla då du får lådan att kamera mm är i och inte en tegelsten (har hänt!!!). Köp inget annat i affären, inte ens minneskort - de försöker ta igen furlusten på kameran med överpris på annat. Om laddare mm inte finns med är det något lurt men kolla på www.bestbuy.com vad sådant kostar löst. Ett varningstecken på oseriös affär är att det finns en massa gamla itgångna grejer i skyltfönstret. Om det verkar så, var på din vakt och testa just den kameran du skall köpa och ha den under ständig uppsikt så inget byte sker. Alla tricks finns! Om han är oseriös och du gör en bra affär kommer biträdet inte vara trevlig då du lämnar butiken. Jag hjälpte en kollega i en oseriös affär i New Orleans - bortsett från att de hade "slut" på tax refund blanketter gjorde han ändå en bra affär - dock inget vänligt avsked. Det är dock bara Louisiana som har tax refund mig veterligt.
 
och du gör en bra affär kommer biträdet inte vara trevlig då du lämnar butiken..

Haha minns när jag var i Madison, Wisconsin och köpte ett objektiv i en butik... Jag hade gnällt ner priset en del eftersom jag av min egen dumhet inte väntade mig att de skulle lägga på salestax i kassan och då blev det knappt billigare än hemma.

Iallafall, när jag gick ut skakade ägaren på huvudet och sa "this is killing us" till sin anställda :)
 
En arbetskamrat till mig var i USA förra sommaren och köpte en "kamera". Efter lite kläm och känn i butiken var han övertygad och handlade. Personalen hämtade en oöppnad kartong och polaren lämnade butiken. Väl på hotellet igen så öppnade han kartongen och hittade lite packningsmaterial och barlast. Han gick tillbaka och konfronterade butikspersonalen som vägrade erkänna. Det blev ganska otrevlig stämning och min vän varken orkade, hann eller ville dra in polis m.m. så han fick sätta kompaktkameran av ganska billig modell på blåskontot. Om du handlar över disk så kolla att allt finns och är OK innan du drar kortet eller lämnar över kontanterna.
 
Jag var med en polare för några år sedan som skulle köpa elektronik i en butik. Eftersom jag är försiktig av mig så var jag på honom att han måste kolla att alla tillbehör ingick innan han betalade. Han frågade, räknade upp alla tillbehör och personalen bekräftade att visst allt detta ingick, han betalade och fick varan ( i kartong).

Jag föreslog att han skulle packa upp den innan vi gick därifrån och mycket riktigt så var tillbehören inte med. När vi konfronterade personalen så sa de bara "what do you expect for that price". De vägrade ge pengarna tillbaka. Och helt plötsligt så var de fem sex stycken...

Jag hittade en polis på gatan som bara skakade på huvudet och sa att det var mitt problem om jag lämnat ifrån mig pengarna innan jag undersökt varan. Hade det hänt i sverige hade man besökt butiken på natten med en sten i handen, men här var det bara att bita i det sura.

/Martin
 
Stämmer verkligen det? Hur skulle det fungera, tänkte du få tillbaka salestax när du lämnar delstaten?

Kan bara svara hur det fungerar: man tar kvittot och tax refund lappen till ett tax refund ställe, visar upp sitt pass och så får man tillbaks c:a 2/3 av momsen (resten provision). Det måste inte alls vara på flyplatsen.
 
Kan bara svara hur det fungerar: man tar kvittot och tax refund lappen till ett tax refund ställe, visar upp sitt pass och så får man tillbaks c:a 2/3 av momsen (resten provision). Det måste inte alls vara på flyplatsen.
Intressant! Hade ingen aning om att det fanns något sådant, men det tycks bara vara i Louisiana. Och förstås inte alla butiker.

Å andra sidan finns det en handfull stater där man inte har någon salestax öht, så det blir ju ungefär samma sak.
 
ANNONS