Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Diffus MovieMaker efter ominst.av Win10

Produkter
(logga in för att koppla)

perhel

Aktiv medlem
Jag har använt MovieMaker (orginalet) i flera år på min win10 dator. Nu efter ominstallation av win10 har MovieMaker blivit diffust/oskarpt efter renderingen. Provar att inst.om det men det har inte hjälpt. Lösning? :whistle:
 

perhel

Aktiv medlem
Nej jag har samma (högsta) uppl.som tidigare. Släpper det håller på att lära mig VideoPad istället:)
Hej,
Jag har nu testat att inst.om programmet men utan skillnad. Jag kör 1080x1920 precis som tidigare, ser bra ut ända till slutliga klippet. Ser där diffust ut typ för låg upplös, inget bett i klippet?:unsure:
 

martley

Aktiv medlem
De har inte infört nån sån där tråkig "crippleware"-mentalitet så att man inte får full upplösning förrän man betalat för det eller att det har varit så tidigare också men att programmet nu på nåt sätt glömt att man har betalat, dvs nån licensfil försvann i samband med ominstallationen?
 

perhel

Aktiv medlem
De har inte infört nån sån där tråkig "crippleware"-mentalitet så att man inte får full upplösning förrän man betalat för det eller att det har varit så tidigare också men att programmet nu på nåt sätt glömt att man har betalat, dvs nån licensfil försvann i samband med ominstallationen?
Nej, nej Gamla MovieMaker är fri inga konstigheter!
 

Erik X

Aktiv medlem
Har du rätt skärmupplösning i windows, så det motsvarar skärmens "native" upplösning? Annars kan det blir någon konstig omräkning.. Typ 4 pixlar fördelas på 5 verkliga..
 

perhel

Aktiv medlem
Har du rätt skärmupplösning i windows, så det motsvarar skärmens "native" upplösning? Annars kan det blir någon konstig omräkning.. Typ 4 pixlar fördelas på 5 verkliga..
Yes, de andra videored.prog. blir kanon så jag misstänker att det måste vara någon inst. i MovieMaker men vet inte var🥺
 

perhel

Aktiv medlem
Jag har nu jämfört ett antal klipp före och efterEgenskaper MovieMaker.jpg ang. egenskaper. Det visar att datahastighet/bit hast. är betydligt lägre nu än innan ominst.av Windows riktigt märkligt?
 

Falumas

Aktiv medlem
Har inte kört Moviemaker på år och dagar, så jag vet inte. Men det brukar vara där du exporterar ut filmen.
 

perhel

Aktiv medlem
Höjde datahastigheten till det dubbla men bithastigheten blir detsamma. Filen blev större men ingen kvalitetsskillnad. 79 kbit som tidigare :(
 
ANNONS