Annons

Digital systemkamera??

Produkter
(logga in för att koppla)
RawBeer skrev:
jag har.

köpte en F80 från dem.
la en order på ons fick hem den på mån med posten.
allt gick bra.

hade bara lite problem att förstå hur jag skulle fylla beställningen.
så jag ringde deras kundtjänst som kan engelska oxå :)

Okej, skönt att höra. Läste lite recensioner på Pricerunner och de skrämde mig lite. Hur var det, fick du faxa in idkort och visakortet?

Re: Technik..

Stugfors skrev:
Okej, skönt att höra. Läste lite recensioner på Pricerunner och de skrämde mig lite. Hur var det, fick du faxa in idkort och visakortet?

Nja. Jag har ingen fax.. Jag tog en bild på mitt ID-kort och mitt betalkort med min mindre Olympus 2100a, som jag skickade istället. Det gick precis lika bra.

Har handlat annat där också utan problem. Det enda kan vara om de inte ha det hemma, så man får vänta lite, men det kan ju åas hända på de flesta ställen..

Re: Re: Technik..

stranden skrev:
Nja. Jag har ingen fax.. Jag tog en bild på mitt ID-kort och mitt betalkort med min mindre Olympus 2100a, som jag skickade istället. Det gick precis lika bra.

Har handlat annat där också utan problem. Det enda kan vara om de inte ha det hemma, så man får vänta lite, men det kan ju åas hända på de flesta ställen..

jo precis. men med risk för att verka lite allmänt tjatig - fick du endast tyska manualer när du beställde den från tyskland?

Stugfors skrev:

handlar man över en viss summa så vill dom att man mailar eller faxar dem en bild på ett id-kort
samt visakortet.

vad denna summa är vet jag ej.

HANDBUCH IN DEUTSHER SPRACHE fick jag.
mao fanns det inget annat språk i manualen :)
.
det går med en sådan oxå , fast det hela blir rätt så mycket svårare. sen beställde jag en svensk manual från nikon här i sverige.
alltid mycket roligare o pröva sig fram :)
det är ju inte så att man sabbar sin kamera bara för att man trycker på en knapp.

Senast ändrad:
Re: Re: Re: Technik..

Stugfors skrev:
jo precis. men med risk för att verka lite allmänt tjatig - fick du endast tyska manualer när du beställde den från tyskland?

Jag köpte min 10D från Tyskland också (inte TechnikDirekt utan ett annat ställe). Fick tyska manualer i paketet. Man kan tanka hem den engelska manualen i PDF-format från Canons amerikanska hemsida, om man tycker att det räcker. Annars tror jag att du kan köpa den svenska manualen från Canon.

Re: Re: Re: Re: Technik..

alcedo skrev:
Jag köpte min 10D från Tyskland också (inte TechnikDirekt utan ett annat ställe). Fick tyska manualer i paketet. Man kan tanka hem den engelska manualen i PDF-format från Canons amerikanska hemsida, om man tycker att det räcker. Annars tror jag att du kan köpa den svenska manualen från Canon.

Okej. Då vet jag det.

Stugfors skrev:
mjo fast de hade sämre pris på 10D än mina lokala handlare har. det var ju därför technikdirekt blev så aktuellt eftersom jag sparar bortåt en 5000:- ungefär på att handla där.

Oj då var de så dyra på den, på Pentax O555 var de billigast på pricerunner m.m.

ANNONS
Götaplatsens Foto