Annons

"Digital Tomte Studio"

Produkter
(logga in för att koppla)

Timo Julku

Avslutat medlemskap
Tjena me oss!

Jag hoppas att det ar nan har som har erfarenhet av hur man satter upp ett system for att ta sk. "Tomte bilder" pa kop centrat.

Vad jag vill ha e:

En digital kamera som ar kopplad till en dator som i sin tur e kopplad till en skrivare som da skriver ut kortet...

Fragor som jag har ar typ:

Finns det en kabel man kan knappa pa en vanlig 2-3000 kronors digital kamera som man sedan satter in i tex en USB port pa datorn, sa att nar man tar bilden - filen laddas ner pa burken med en gang?

Vad jag vill komma ifran ar att behova lasta ner bild for bild...

Jag ar ytterst tacksam for alla forslag ni har...

Det ar ett maste att dte ska vara instant, det far inte drojja timmar mellan varje print och det ska va sa smidigt som mojligt...

Vi satsar pa att printa 4x6"

Ett annat alternativ kan kanske vara att skjuta polaroid, men det ar det vall ingen som gor dessa dagar???

Hos tomten menar jag...

Sa snalla ni har ni narra tips sa skicka garna vidare dem till mig...


MVH

Timo
 
Med Canon Remote Capture, som följer med deras digitala kameror, sköter man hela fotograferingen från datorn med kameran pluggad i USB-porten. Bilderna överförs direkt vid exponering.

Sen är det väl bara att komplettera med en liten fotoskrivare.

Då kan du skriva ut dina "tomte bilder på köp centrat", eller tomtebilder på köpcentrat som vi andra säger.
 
marot729 skrev:
Med Canon Remote Capture, som följer med deras digitala kameror, sköter man hela fotograferingen från datorn med kameran pluggad i USB-porten. Bilderna överförs direkt vid exponering.

Sen är det väl bara att komplettera med en liten fotoskrivare.

Då kan du skriva ut dina "tomte bilder på köp centrat", eller tomtebilder på köpcentrat som vi andra säger.

Fett Nock Mackan...
Ska kika pa detta...
mumsfilibabba...

Timo
 
ANNONS