Min personlig erfarenhet av digitalland
Jag beställde för 6 veckor sedan en lins från digitalland på grund av det låga priset. Efter fyra veckor tröttnade jag och ville annullera min order, blev lovad dyrt och heligt att linsen skulle skickas kommande vecka. Ingen lins skickas så jag stötte på än en gång och vill återigen annullera och få mina pengar tillbaka. Fick svar att ordern ligger för leverans och kan inte avbrytas så jag kontaktar PayPal och begär hjälp av dom.
Efter ytterligare någon dag långt efter utlovat datum står det att min order är packad och väntar på leverans, kontaktar dem än en gång och frågar vad dom sysslar med varefter dom säger att dom tyvärr inte kan göra någonting men jag är välkommen att skicka tillbaka linsen när den kommer men får då klart stå för returfrakt samt en extra administrativ avgift på £18 :-(
Finns inte en chans att jag gör en beställning från kineser som sysslar med gråimport. Dom är oetiska och skenbart hjälpsamma tills dess att pengarna dragits från ditt konto.
Inser att det är värt ett par extra hundralappar att handla lokalt inom våra egna gränser. Man har klockrent skydd som konsument, du har fullständiga garantier och faktiskt för det mesta klockren support av duktiga och kunniga säljare.