Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Digitalkamera för 2500:-

Produkter
(logga in för att koppla)

KalZoom

Aktiv medlem
Jag skulle behöva lite råd när det gäller köp an digitalkamera, den får inte kosta mer en 2500:-. Kameran är inte till mig utan till en vän som inte är speciellt fotointresserad, så användarvänlighet är et plus.

Tacksam för svar.
/Björn

Jag är lite misstänksam mot canons digitalkompakter, de G3:eek:r jag provat har varit brusiga redan vid 100 iso. Har a70 några problem med brus?

KalZoom skrev:
Jag är lite misstänksam mot canons digitalkompakter, de G3:eek:r jag provat har varit brusiga redan vid 100 iso. Har a70 några problem med brus?

*skratt*
Lycka till att hitta en brusfri digitalkompakt för futtiga 2500:-

KalZoom skrev:
Nja, inte mer än andra kompaktdigitaler, snarare tvärtom, ovanligt lite brus. Köpte en till mina föräldrar nyligen.

1600-film kanske var en överdrift. Men kvaliten på 100 Iso är ljusår sämre än vad den blir med film, iaf i svagt kontrastlöst ljus. Men G3:an är väldigt brusig vid 200-400 iso.

Det har mest troligt också att göra med min ovana att använda digitalkameror.

ANNONS
Götaplatsens Foto