;-)
ok, du menar att om allt är genomtänkt, kompatibelt och fungerade så blir det enkelt. Jo det kan jag hålla med om.
Trådlöst nät är jag också fruktansvärt trött på. Jag har handlat flera olika basstationer, Netgear, D-link mfl o tillhörande kort för PC (PC-card o PCI mfl) och det fungerar verkligen inte särskilt bra. D-link fick man uppgradera i omgångar och av o till gå skiten ner och omstart är enda sättet att få igång nätet igen. Det fungerade till stationen brann upp (jo - den var skållhet o luktade bränt), fick en ny a D-link utan kostnad efter ett par veckor...
Avståndskapaciteten är ju rena skämten också - tillverkarna verkar tävla om vem som kan ljuga mest...150m blir snabbt 10 med några tunna gipsväggar emellan...
Skulle jag börja om skulle jag satsa på mer sofistikerad utrustning (läs dyrare) för att få bättre resultat.
Måhända har jag haft otur både med trådlöst nät och bluetooth men läser man på nätet är jag inte ensam.
Jag drar numer kabel mellan burkarna då fungerar det ju direkt, precis som en kortläsare av minneskort till datorn....
Avvaktar numer mer info om att dra nätet direkt via elnätet, en metod som funnit/använts omfattade i USA med framgång. Hit har tekniken precis hittat - och är rel dyr än.
Med vänlig hälsning
Johan
Kakelgasten skrev:
Jo..DET är ett problem för sig...men om man nu återgår till "problemet"...så är det lätt (förutsatt att headset/mobil är kompatibla dårå) att konfigurera headset/mobil som använder Bluetooth.
[Edit]
Ser att det är ganska OT nu...så jag släpper vidare inlägg...