Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Digitalt till dia

Produkter
(logga in för att koppla)

PoS

Aktiv medlem
Svårt att hitta rätt forum och kanske är frågan konstig.
Kan man utifrån en digitalbild göra diabilder?
Anledningen till frågan är att jag vill ta bilder som sedan en kille vill köra i sin diaprojektor under ett föredrag.
Ursäkta om frågan är dum, men jag saknar all "analog" kunskap ;)

du kan skriva ut bilden på papper och sedan fota den med analog kamera men du förlorar en del i kvalitet.

VSFL kan överföra en digitalbild till dia, för en viss kostnad. Tror det låg på ca 150 kr/bild + moms.

HEJ HOPP GALOPP !!!

Det är verkligen ingen dum fråga, tvärtom. Det går, men är en våldsamt överprissatt tjänst i förhållande till hur enkelt det är rent tekniskt. I din situation kan nog ändå kostnaderna vara motiverade (du är ju redan är ”digitaliserad”, det är annorlunda för diafotografer som vill övergå till digitalt, då är dagens prispolitik ett mycket effektivt hinder). ProCenter vill t ex ha 199:- för första kopian och sedan 29:- för de följande.

Tack för alla svar. Jag känner mig lugn. Även om 199:- är dyrt så är det helt ok i detta fallet.

ANNONS
Götaplatsens Foto