Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Digitalutskrifter i Stockholm på 1 dag

Produkter
(logga in för att koppla)

MortenG

Aktiv medlem
Hej!

Jag behöver skriva ut lite digitala bilder inför midsommaren. Har precis flyttat upp till Stockholm och behöver några tips vart jag ska vända mig för att hinna få dem tills imorgon kväll. Har heller inget bredband än så CF eller CD är enda alternativet för överföring!

Bor i Hägersten så om det finns nåt i närheten skulle det vara kanon.

Ska skriva ut mest 10*15 och 20*30 bilder.

Tacksam för svar!

/M

Jag har kört lite på Audio Video i PUB-huset med rätt goda resultat. De kan oftast fixa det på någon timma, leverera TIF'ar så blir det extra glada miner.

Dock är dom inte så jättebilliga på storlekar över 15x10... och ingen ICC profil har dom tyvärr.

Jag har provat 2-3 ställen nu och tycker endå det har blivit finast (hittills) på Audio Video.

lycka till

sflow skrev:
Jag har kört lite på Audio Video i PUB-huset med rätt goda resultat. De kan oftast fixa det på någon timma, leverera TIF'ar så blir det extra glada miner.

Dock är dom inte så jättebilliga på storlekar över 15x10... och ingen ICC profil har dom tyvärr.

Jag har provat 2-3 ställen nu och tycker endå det har blivit finast (hittills) på Audio Video.

lycka till

Kul att du gillar bilderna vi gör. :) Ett tips dock.. Säg till att vi ska ta bort autokorr i labbet. (om du fixar med färger själv)
Det är mest turister som lämnar in för 10x13 bilder så den står på hela tiden.

ICC-profil jobbar vi på. Men fuji är tyvärr minst sagt sega på den punkten.

/Tobbe

Jakobsbergs foto

Bor du i norra Stockholm kan jag rekommendera Jakobsbergs foto. Jag brukar ofta framkalla bilder där. Fort går det. Ibland på direkten, ibland lite längre tid. Matt eller blankt papper.

[email protected]

Lämnade in mitt CompactFlash till Audio Video, får utskrifterna imorgon em. Nämnde inget om nån autokorrigering, men hoppas den inte spelar in negativt i så fall.

Verkar ju finnas en del framkallningsplatser att prova på om man har bråttom, lite framförhållning inför nästa gång så sparar man lite slantar. :)

Tack för alla tipsen!

/M

Tobias verkar ju jobba där så han vet säkert bäst, men faktum är att jag lämnade in ett gäng foton att skrivas ut som både korrigerade och okorrigerade... och jag såg ingen skillnad alls på något av dom.

Min _gissning_ är att deras funktion inte är helt olikt någon av photoshops autofunktioner (auto levels, auto contras etc). Det skulle i alla fall förklara varför jag inte såg någon skillnad på mina motiv som självklart redan gått igenom den processen.

Återkom gärna med hur resultatet blev för dig :)

Tanken bakom funktionen i Frontierlabben är säkert samma som i PS. Men den kan göra mycket dumheter också. Färger brukar se hyffsade ut, men hudtoner blir helt galet.

Kan ju ha varit så att dina bilder blev körda utan korr iofs. Jag brukar stänga av dem ifall bilderna kommer på cd å ser okej ut i PS.

Just i detta fallet fick jag utskrifter både med och utan korr, just för att kunna jämnföra... några av dessa med hudtoner, dock brukar jag gilla lite stick i mina foton så kanske därför det inte synts så väl på dessa.

Hur som helst blev resultatet bra i båda fallen, med och utan korr :)

hm.. Låter ju konstigt. men bra.. :)

hojta till nästa gång så sticker jag åt dig ett rabattkort.

/Tobbe

Tobias, kör ni också med administrationsavgifter när man kommer med skiva och så.

Tänkte mest om man kommer in med en skiva med en 50 tif på eller något som bara ska dras ut rakt av, ingen korrigering eller något.

Har fått mina bilder, jag är nöjd! Ser i princip ut som på skärmen, kanske aningen mer mättade färger på utskrifterna, men bra så. Märkte inte att någon autokorrigering skulle ha ryckt in med avseende hudtoner heller, utan som sagt mycket likt det som jag ser på skärmen. Bra!

/M

Nerå, inga extra avgifter. Vilka är det som tar ut sånt? Låter ju helt skadat.
Några fujibutiker bland annat.

Bra, då vet man vart man ska gå nästa gång då. Hatar att behöva skicka massa saker över nätet i konstiga klienter.

ANNONS
Götaplatsens Foto