Annons

Direkt in i datorn

Produkter
(logga in för att koppla)

Stina.D

Aktiv medlem
Hejsan!

Vill med hjälp av min Canon PowerShot S70 fota en massa bilder som går rakt ner i min Mac. Helst vill jag kunna se bilden på skärmen och trycka av från datorn och få ner bilderna en och en direkt på hårddisken.

Har surfat runt på Canons sajt en lång, lång stund utan att få någon rätsida på hur det ska fungera. Programmen ImageBrowser och RemoteCapture nämns här och var. Men jag får inte fatt på dem och det verkar oklart ifall de funkar med S70.

Någon som har tips på olika lösningar?

Glada hälsningar!
Stina

Du borde väl fått mer mjukvara för fjärrstyrning via datorn med kameran?
Det fick jag till min A70 och det verkar följa med alla Powershot-modellerna.

Jag letade åxå efter mjukvara att ladda ner från Canon en gång när jag inte hittade min skiva. Jag lyckades inte hitta något sådant då iaf. Kollade lite snabbt på powershot.com innan åxå, men hittade bara WIA/TWAIN drivis där.

Letade igenom alla mina cd-skivor en gång till och då hittade jag en CD med rätt programvara.

Ganska fräckt faktiskt att göra alla inställningarna via datorn, sikta med datorskärmen och så ta bilden direkt ner på hårddisken.

Trög..........

Stina, har du lust och berätta vilket program du ”hittade”, och hur du får till det. Jag rotar och letar, men fattar inget som vanligt

Re: Trög..........

kirre skrev:
Stina, har du lust och berätta vilket program du ”hittade”, och hur du får till det. Jag rotar och letar, men fattar inget som vanligt

Canon Image Browser heter programmet. Det följde med kameran på en cd-skiva.

Det är bara att starta programmet plugga i kameran (Canon PowerShot S70) och så kan jag göra alla inställningar och ta bilder från datorn.

Vilka kameror fungerar det med? Vet inte om jag har kvar CD-skivan till min digitalkompakt.

Kolla på Canons sajt, det verkar som om programmet följer med de flesta av deras kompaktkameror.

Äntligen

Äntligen har jag hittat det, i min dator, det heter ZoomeBrowser EX för PC (windows) och ImageBrowser för Macintosh.

Så nu är det väl bara att se om man får det att fungera.

ANNONS
Götaplatsens Foto