Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Djävulska ting: 1D-hus och L-optik

Produkter
(logga in för att koppla)
Niclasfoto skrev:
1D-hus och L-optik är fina saker. Nödvändiga på sätt och vis varken mer eller mindre.

Men får man inte bilderna med annan utrustning så blir ju inget mycket bättre om man köper 1D eller L... Börja i rätt ände.

Säkerligen många som bränner sig när de inser att bilderna ändå inte fotar sig själva!

Sambo/fru.. detta förbryllar mig. Jag skulle aldrig dela plånbok med min fru/sambo (trots att hon är störtrik jämfört med mig!!!).. hon gör väl som hon vill med sina pengar, skulle jag ha ngr invändningar emot hennes bruk =?
Nej, bara för att man har fru/sambo så betyder inte det att man har förlorat sin frihet som vuxen människa.

Min sambo skulle snarare grattulera mig om jag hade råd att köpa ngt jag verkligen behövde!

MVH Niclas,

Skaffa gemensam tlönekonto.

Hehe, tror varken hon eller jag vill det. Skulle nog aldrig falla ngn av oss in.

Varför göra saker mer komplicerade..
Jag slipper i alla fall fråga tjejen om jag får lov att handla.. känns helt hundra procent främmande.

MVH Niclas,

Föresten så använder jag tjejen som bollplank. Hon som inte är lika ivrig som mig på detta med foto och har då som regel ett mer balanserat förhållande till inköp.
Men vad gäller behoven och beslutet,, ja där ruler jag helt och hållet. Trodde inte att detta var ett problem som folk verkigen hade..

Själv så har jag alltid haft L-sjuka, efter att kraven blev höga på kvalitet i output. Det är bra saker helt enkelt. Men jag har nog aldrig köpt ngt med beteckningen L som jag inte kunnat utnyttja nära max på kort tid.

L smakar gott.. och när man lyckas att utnyttja "L-et" så är det värt både trötta muskler och pengarna..

MVH Niclas,

ANNONS
Götaplatsens Foto