PeterEskilsson
Aktiv medlem
Jag var ute på stan och gatufotograferade på Malmös gator. En man som spolade en portingång med vattenslang fick min uppmärksamhet. När jag började knäppa av några bilder så fick han syn på mig, och blixtsnabbt riktade han slangen mot mig, varpå både jag och kameran blev genomblöta. Jag frågade honom vad han sysslade med. Han sa att jag inte har någon rätt att ta bilder på honom, varpå jag svarade att jag har rätt till det på allmäna platser. Jag ringde polis, men de hade förstås "inga lediga patruller" just nu. Jag avser att anmäla denne galning för misshandel, eller vad nu rubriceringen blir. Det går att lokalisera honom då han är anställd av närliggande etablissemang. Dessutom har jag bilder som tydligt visar personen och hans vidriga tilltag, dock så avvaktar jag med publicering ett tag Vad sägs? Kameran, en 3 dagar gammal Panasonic GX7 klarade sig, tack och lov. Det är första gången på över 30 år som jag råkat ut för något liknande. Tidigare har jag bara vid ett fåtal tillfällen möts av en avvisande gest i värsta fall.