Annons

Duger NetOnNets paket?

Produkter
(logga in för att koppla)
PPC eller intel processor?

Antagligen vet du redan om det, och har en "för gammal" MacBook, med PPC-processor.

Men har du en tillräckligt ny MacBook, som har intelprocessor.
Så kan du ju köra Windows på den :)

Antingen med bootkamp, eller med virtualisering.

Gällande paketen, så går det ju att bildbehandla sett utifrån hårdvaran.
Beror på vilka krav du har på snabbhet.

Däremot så lär skärmarna knappast vara optimala.
Garanterat TN-paneler i dom.
Vilket är de minst lämpade för bildbehandlig.

Alla MacBook och MacBook Pro har Intel-inside. De med PPC-processor hette iBook resp PowerBook.

Du kan köra XP och Vista under BootCamp och behöver egentligen inte en extra PC. Är det lagringskapacitet som är gränssättande, är en extra hårddisk, helst med FW800, att föredra. Är det skärmstorleken som är brgränsande, köp en större extern skärm att ha hemma.

Vare sig Parallels eller Fusion är lika accepterande som Bootcamp. De är på rätt väg, men det finns en uppsjö tekniska tillämpningar som inte fungerar annat under Bootcamp.

Ok tack för svaren. Kan ju vara ett alternativ förstås. En imac känns lite väl dyr bara och jag är inte säker på att macbooken orkar driva en större skärm.

Jag skulle behöva en större skärm att arbeta på för skolans del. Mycket elscheman/kretsar, textdokument osv. Det blir lite litet på 13". Orkar macbooken driva en stor skärm? Säg 22" på 1650*1050px.

Jag har inte den äldsta macbooken men den näst äldsta. Alltså drygt 2 år gammal. Intel core 2 på ca 2ghz och ca 1,3gb ramminne. Macbooken är ju inte känd för sitt grafikkort..

Jag skulle behöva en större skärm att arbeta på för skolans del. Mycket elscheman/kretsar, textdokument osv. Det blir lite litet på 13". Orkar macbooken driva en stor skärm? Säg 22" på 1650*1050px.

Själv kör jag med dubbla skärmar på min MacBook (utökat skrivbord) utan problem.
Den inbyggda + en extern 1680*1050.

Så det borde inte vara ett problem på din heller.
Möjligen får du "nöja" dig med att bara använda en åt gången.
Men det ska funka bra.

Vore jag du skulle jag lägga pengar på en vettig extern skärm, och att utöka minnet till max, om du inte redan har max minne.
Minnen kostar bara några hundra, och du kan byta själv, enkelt, och utan att riskera garantin (om du har någon kvar).

/Daniel.

ANNONS
Götaplatsens Foto