Menar du inbyggda blixten i upplättningsläge?
I det läget använder man den som "vanlig" blixt, antingen som primär belysning eller upplättning i starkt ljus.
helt rätt, jag menar den inbyggda, men räcker det med att jag fäller upp den för att den ska fungera som upplättningsblixt? Och om så är fallet, vad är skillnad mot en vanlig blixt?
Som sagt gärna lite minus på blixtexponeringskompensationen men du får testa dig fram då man kan behöva olika kompensation beroende på det befintliga ljusets styrka.
På en sandö i Egypten så fick jag köra +2 vid upplättning med HS5600-blixten, extremfall men ändå. Bilderna ser lite konstgjorda ut men det var det enda sättet att få lite täckning i skuggorna.
Hej! Vi ser att du kör med AdBlock. Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig
inkomstkälla för att driva denna sajt och täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå av
Adblock för just Fotosidan så stöd oss gärna genom att till exempel köpa
ett Plus-medlemskap.