Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

EF 300/2,8 L USM Versioner o årgångar

Produkter
(logga in för att koppla)

Betacam_SP

Aktiv medlem
Hej!
Min EF 300/2,8L har tyvärr fabriksnumret bortnött.
Pappa har en lika dan från 1992.
Skillnaden mellan hans och min är att på aluminiumbrickan står ordet Canon
med röd text på pappas från -92. På min står Canon med Svart text.
Någon annan som har koll på versioner eller äger en 300 med svart text o vet hur gammal den är?

Har haft ett med svart "Canon"-text. Det var från 1996.

Bilagor

• 30028l.jpg
    30028l.jpg
    10.3 KB · Visningar: 341
Senast ändrad:
Pappas glugg är också uc. Serienumret börjar på 17. Men han har röd text. Min har svart men börjar på 12

UC betyder Canon Utsunomiya 1988.

Enligt Canon Camera Museum presenterades EF300mm f/2.8L USM i november 1987.
Loggan är i svart på bilden där. Ingen info om att något ändrats på den modellen.
Objektivet tillverkades fram till 1999 och efterträdaren presenterades juli 1999.

Föreslår att du mailar [email protected] han brukar kunna gräva fram info om Canon-produkter.

UC betyder Canon Utsunomiya 1988.

Enligt Canon Camera Museum presenterades EF300mm f/2.8L USM i november 1987.
Loggan är i svart på bilden där. Ingen info om att något ändrats på den modellen.
Objektivet tillverkades fram till 1999 och efterträdaren presenterades juli 1999.

Föreslår att du mailar [email protected] han brukar kunna gräva fram info om Canon-produkter.

UG Skulle det ha stått. Skrev fel

Ja då är det en -92:a :)

Googlade lite och har inte hittat några bilder på objektiv där loggan är i rött ...

Här är min egen EF 300/2,8L USM
Det verkar som att fabriksnumret har nötts bort på den för det finns ju som sagt inte.
Min har svart "Canon-text"
Som ni ser så är min 300 ommålad, av mig själv. I efterhand har jag funderat på hur den skulle ha blivit i matt svart. det vore udda och coolt

Bilagor

• 1.jpg
    1.jpg
    97.7 KB · Visningar: 221
  • 2.jpg
    2.jpg
    80.5 KB · Visningar: 216
  • 3.jpg
    3.jpg
    84.9 KB · Visningar: 214
Den är ganska ful som ommålad, körde med pensel. men den var bedrövlig innan. Ville knappt se den så risig som den var när jag köpte den beg.
Bilderna den levererar är kalasskarpa!

Bilagor

• 4.jpg
    4.jpg
    12.7 KB · Visningar: 202
  • 5.jpg
    5.jpg
    13.5 KB · Visningar: 211
ANNONS
Götaplatsens Foto