Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
EF 50mm f1,8 STM ?
- Trådstartare defiant
- Start datum
Iore117
Aktiv medlem
Någon som har kört detta på en EOS-M? hur känner ni att autofocusen funkar med EF adapter?
Jag har använt dem en del tillsammans. Känns som AF fungerar lika bra som exempelvis med EF-M 22/2. Men dock har jag mest använt 50/1.8 STM för att filma med EosM, och då har jag ju ställt in skärpan manuellt, och man behöver ju blända ner ett antal steg för att få ett skapligt långt skärpedjup. Men skarpt och fint har det blivit.
defiant
Aktiv medlem
Jag har använt dem en del tillsammans. Känns som AF fungerar lika bra som exempelvis med EF-M 22/2. Men dock har jag mest använt 50/1.8 STM för att filma med EosM, och då har jag ju ställt in skärpan manuellt, och man behöver ju blända ner ett antal steg för att få ett skapligt långt skärpedjup. Men skarpt och fint har det blivit.
känns den märkbart bättre än den "vanliga" 50mm f1,8 II ?
Iore117
Aktiv medlem
känns den märkbart bättre än den "vanliga" 50mm f1,8 II ?
Du menar den där tråkiga saken med plastbajonett? Har aldrig provat....
Iore117
Aktiv medlem
ja precis den, men får ta mig in till en butik som har båda hemma så jag får testa
Tack för svar
Då kanske du ska ändra rubriken, eftersom du inte enbart frågar om STM-modellen. ;-)