Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

EF 50mm f1,8 STM ?

Produkter
(logga in för att koppla)

defiant

Aktiv medlem
Någon som har kört detta på en EOS-M? hur känner ni att autofocusen funkar med EF adapter?

Någon som har kört detta på en EOS-M? hur känner ni att autofocusen funkar med EF adapter?

Jag har använt dem en del tillsammans. Känns som AF fungerar lika bra som exempelvis med EF-M 22/2. Men dock har jag mest använt 50/1.8 STM för att filma med EosM, och då har jag ju ställt in skärpan manuellt, och man behöver ju blända ner ett antal steg för att få ett skapligt långt skärpedjup. Men skarpt och fint har det blivit.

Jag har använt dem en del tillsammans. Känns som AF fungerar lika bra som exempelvis med EF-M 22/2. Men dock har jag mest använt 50/1.8 STM för att filma med EosM, och då har jag ju ställt in skärpan manuellt, och man behöver ju blända ner ett antal steg för att få ett skapligt långt skärpedjup. Men skarpt och fint har det blivit.

känns den märkbart bättre än den "vanliga" 50mm f1,8 II ?

ja precis den, men får ta mig in till en butik som har båda hemma så jag får testa

Tack för svar

ANNONS
Götaplatsens Foto