Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

EF 70-200 2.8 L utgått?

Produkter
(logga in för att koppla)

neliw

Avslutat medlemskap
Fick idag beskedet av Fotoelektronik.se att Canon EF 70-200 2.8 L har utgått!

Kan detta stämma? Har den i så fall utgått helt eller bara från denna enskilda butiks sortiment?

Vilken modell ska fungera som ersättare i så fall, jag har inte hört om någon ny?
Jag som precis skulle investera.. :)

Senast ändrad:
Modellen med IS är nog populärare så det är säkert den som tar över.. 70-200/4 är nog populärare än 70-200/2,8 så därför försvinner den nog...

OBS detta är bara vad jag tror. har inga belägg för att det stämmer.

IS-funktionen är väl en av Canons riktigt eftertraktade finesser. Tyvärr kostar det fläsk men det gör ju gluggarna även utan IS...

Märkligt att Canon lägger ner diverse optik. Har själv fyra stycken som ej längre produceras men som slår de nya varianterna skärpemässigt.

De finns säkert i restlager ett tag till om man vill ha ett. Men man bör väl kolla med Canon om det stämmer.

Scandinavianphoto har kvar 70-200:an i sin lista men inte 1D:n

Har mailat butiken i fråga och väntar svar i morrn, ska bli kul att höra om det är ett eget initiativ från deras sida eller info från Canon som ligger bakom.
Någon som Vet mer?

ANNONS
Götaplatsens Foto