Annons

EF 70-200/4L - Slut?

Produkter
(logga in för att koppla)

ChiPs

Aktiv medlem
Tänkte slå till på ett EF 70-200/4L men de verkar vara slut. Någon som vet var jag kan hitta ett? I Malmö eller nätbutik funkar.
Tack på förhand.

De verkar ha varit slut länge... Jag la en beställning hos Technikdirekt.de i Oktober, men hade fortfarande inte fått något innan årsskiftet. Deras support bekräftade att kunderna som bokade sitt exemplar i September inte fått sitt ännu, vilket gjorde att jag avbeställde mitt...

Såg under den perioden att Zebramedia och Cyberphoto fick in något enstaka ex, men ingen av dem har något inne nu.

Hoppas att Du får tag i ett exemplar!

Trusted_Banker skrev:
finns även på BH foto i New York.. www.bhphoto.com

grym affär som ni inte får missa när ni är i New York

Lars

Jag vill bara tillägga att det går utmärkt att beställa över nätet från B&H också, det tar ca: 3-4 arbetsdagar innan man har objektivet vid sin dörr, något billigare blir det också samt att full garanti gäller.

Blir förvånad att inte fler utnyttjar den här möjligheten istället för att vänta i månader på att objektiv skall bli tillgängliga Sverige.

Jag har beställt ett helt annat objektiv från min lokala fotobutik. Objektivet skulle visst komma i slutet av månaden.

Fotohandlaren var i kontakt med Canon och fick en förklaring på förseningarna: Canon hade (då, för 1 vecka sedan) Citat: "inte börjat gå igenom högarna med beställningar ännu".

www.ac-foto.de finns den!

Under AF-Objektive och Canon

70-200 4.0/L USM 646 Euro men med 100 Euro cashback garanti av Canon så 546 Euro. Jag skall själv spara ihop till detta objektiv.

isw skrev:
www.ac-foto.de finns den!

Under AF-Objektive och Canon

70-200 4.0/L USM 646 Euro men med 100 Euro cashback garanti av Canon så 546 Euro. Jag skall själv spara ihop till detta objektiv.

Tyvärr så finns ej detta objektiv i lager hos Ac-foto, det framgår av deras sida.

Är väldigt tråkigt att Canon inte lyckas leverera, är säkert inte ensam om att vilja utnyttja rabatten innan den slutar att gälla.

Har du förlängt Cash-backen på 70-200/4 till sista januari alltså, annars var det sista december som gällde för inköp och sista januari för poststämpling av värdechecken.

Canon verkar ha haft problem med det objektivet länge. Vet inte om det har blivit för stor efterfrågan pga cash-back? Men jag fick mitt tidigt i höstas och fick redan då vänta läääääänge på det så dessa leveransproblem är verkligen inte nya. Mycket dåligt av Canon tycker jag.

ChiPs skrev:
Tänk på att du måste köpa det senast 31 Jan för att CB ska gälla.

Är det inte så att man hade fram till 31/12 på sej att köpa grejjerna men fram till 31/1 -2006 att skicka in kvittona... ???

För det är iallafall så det står i informationen..

Det står citat:

"På grund av stor efterfrågan på objektiven EF 300 mm f/4L IS USM och EF 70-200 mm f/4 L USM accepterar Canon försäljningskvitton med datum upp till och inklusive 31 januari 2006 för dessa två produkter. Alla anmälningar för alla produkter (inklusive dessa två) måste fortfarande vara Canon tillhanda senast den 15 februari 2006. Alla befintliga Regler och villkor gäller för alla andra produkter i kampanjen. Se sidan med regler och villkor på den här webbplatsen."

Källa: http://www.canonextrapromotion.com/popup.aspx

ahhhh.... dom är lite hyggliga dom "där" på Canon...

Undras om de kommer att dra igång motsvarande kampanj när nästa kameramodel kommer... hoppas...

Verkar som om Canon levererar till de olika återförsäljarna i dagarna.. Men det lär väl vara köer på det här objektivet, så leveranserna kanske inte räcker ändå.. Jag har blivit lovad ett denna månad, men det var det sista av de objektiv som den återförsäljaren fick in, så de var slut där igen.. Men för er som är intresserade så kan ni ju höra runt lite igen, så kanske det går att hitta någonstans! Om ni vill försöka få cash-back:en menar jag..

Det verkar vara leverans problem på vissa objektiv. Själv så beställde jag ett objektiv 9/12. 24/1 fick jag det.

Säljaren i butiken berättade att de har andra kunder som beställt objektiv före mej och som ännu inte fått sina... verkade som om det skulle dröja ytterligare för dem... stackare.

Själv är jag som barn på på nytt med mitt nya objektiv... Har för övrigt precis varit ute och tagit en del bilder och är helt stelfrusen.

ANNONS
Götaplatsens Foto