Thomas Olinger
Aktiv medlem
Nu ska vi ut på hal is, för jag tror att många kommer att reagera starkt. Jag satt och läste recenssionen om 50D och var lite nyfiken i början, men så läste jag om 5DMkII och tyckte att det här med filmning var intressant. Ska köpa filmkamera också. Då slår det mig att jag kan inte längre använda mitt 17-55/2.8 IS till en FF-kamera. Jaha, vad kostar det då att byta till något likvärdigt som passar FF?
Lite letande efter likvärdiga vidvinkelobjektiv visar att det inte finns något. Jag är väldigt nöjd med F/2.8 och jag gillar IS-funktionen. Så vad finns det?
16-35/2.8L för 13' kr
17-40/4L för 7' kr
24-70/2.8L för 12' kr
må var ett L på dessa objektiv, men... IS-funktionen då?
Jag har läst tester där 17-40 och 24-70 jämförts med 17-55 och man har kommit fram till att de är likvärdiga. Ok, det finns säkert skillnader i något hörn, i bouquet och kanske känsla i att hålla i objektivet, men bildmässigt är de likvärdiga.
Vad talar för att den vanliga konsumenten skulle vinna något på att välja FF?
Lite letande efter likvärdiga vidvinkelobjektiv visar att det inte finns något. Jag är väldigt nöjd med F/2.8 och jag gillar IS-funktionen. Så vad finns det?
16-35/2.8L för 13' kr
17-40/4L för 7' kr
24-70/2.8L för 12' kr
må var ett L på dessa objektiv, men... IS-funktionen då?
Jag har läst tester där 17-40 och 24-70 jämförts med 17-55 och man har kommit fram till att de är likvärdiga. Ok, det finns säkert skillnader i något hörn, i bouquet och kanske känsla i att hålla i objektivet, men bildmässigt är de likvärdiga.
Vad talar för att den vanliga konsumenten skulle vinna något på att välja FF?