Annons

Efterbehandling Gatufotografi.

Produkter
(logga in för att koppla)

WESKER

Aktiv medlem
Vad gäller vid efterbehandling av gatufotografering?

Är det fotosidans generella regler som gäller vid uppladdning av foton (ang om bilden är manipulerad eller ej) eller är reglerna striktare inom gatufotografi?

Har inte lyckats finna någon info i frågan och hoppas att ni "veteraner" kan svara på frågan.

WESKER skrev:
Vad gäller vid efterbehandling av gatufotografering?

Är det fotosidans generella regler som gäller vid uppladdning av foton (ang om bilden är manipulerad eller ej) eller är reglerna striktare inom gatufotografi?

Har inte lyckats finna någon info i frågan och hoppas att ni "veteraner" kan svara på frågan.
Hhum, riktigt vad är du ute efter?? Vanlig bildbehandling,ingen manipulation(tycker iallafall jag), färg eller sv/v, gatumiljö, vardagsliv.
Mvh Thomas

Ber om ursäkt om jag formulerat mig klumpigt, får skylla på att jag var nyvaken när jag skrev frågan.

Jag vill bara veta om tanken är att efterbehandla bilderna så lite som möjligt för att återge situationerna/människorna så som de var vid fototillfället?

Själv är jag inne på linjen så lite efterbehandling som möjligt. Men om man kollar FS definiering av manipulation så kan man göra en hel del med bilderna utan att de räknas som manipulerade.

http://www.fotosidan.se/cldoc/info-unmanipulated.htm?__style=help

Kontentan var väl om gatufotografer i allmänhet efterbehandlar bilderna mindre än vad som är tillåtet enligt FS definition?

WESKER skrev:
Ber om ursäkt om jag formulerat mig klumpigt, får skylla på att jag var nyvaken när jag skrev frågan.

Jag vill bara veta om tanken är att efterbehandla bilderna så lite som möjligt för att återge situationerna/människorna så som de var vid fototillfället?

Själv är jag inne på linjen så lite efterbehandling som möjligt. Men om man kollar FS definiering av manipulation så kan man göra en hel del med bilderna utan att de räknas som manipulerade.

http://www.fotosidan.se/cldoc/info-unmanipulated.htm?__style=help

Kontentan var väl om gatufotografer i allmänhet efterbehandlar bilderna mindre än vad som är tillåtet enligt FS definition?
[/QUOTE

Svårt att säga om det är så att gatufotografer efterbehandlar sina bilder mindre än andra...
finns nog de som inte lägger ner alltför mycket tid i efterbehandlingen samt de som kan sitta dagar med sina brusiga sv/v bilder för att få rätt sv/v tonskala a la ansel adams
Mvh Thomas

ANNONS
Götaplatsens Foto