Annons

"Egengjort" blixtbatteri

Produkter
(logga in för att koppla)

ODDNAME

Medlem
Tänkte bara dela mig av mitt lilla projekt som jag nästan är klar med


Istället för att köpa en riktig enhet så införskaffade jag mig en ups i form av Belkin 1200VA, men den är ju inte vidare fin eller smidigt att bära med sig. Så jag gjorde helt enkelt en liten väska i konstläder.

http://www.lolz.se/uploader/pics/finnished.JPG

Enda som saknar är handtag för att bära, men hoppas att någon får nytta av min idé =)
 
ser kul ut

Det går väl på sin höjd att driva en lite mindre blixt med den där?
Är det den som ligger på 670 watt?

Berätta gärna vad du har för blixt med den?
Hur många blixtar kan du fyra av och var kan man köpa den?

Jag hade en annan lösning en gång i tiden.
Köpte en ren sinusconverter på 1500w, tillverkade en låda med resistorer som ströp blixtarna vid uppladdning. Det medförde att jag kunder driva tre st 300 watts blixtar samtidigt.

Intermittent kunde en blixt ligga på ca 900 watt vid uppladdning så då gällde det att strypa blixttrion.

Blev lite halvdyrt men det funkade bra till de 2 utejobb jag hade den till...
mvh
 
frågor

kan du inte berätta hur det funkar rent praktisk? Hur många blixtar kan du fyra av innan den behöver laddas?
Vilka watt har du på din blixt (blixtar)?
Var köpte du batteriet?

mvh Daniel
 
Antalet blixtar vet jag inte, men finns folk som kört runt 300st med värre saker.

Kör 2st 110Ws kaffebrusblixtar. Kör jag dessa med styrka 1/1 har inte batteriet något vidare problem att ladda upp dessa snabbt. Tar inte mycket längre tid än med vägguttaget.
Surrar lite när den laddar upp dem men inget mer.

UPSen är en Belkin universal 1200VA köpt hos Dustinhome. Maxlasten är ju 670W, så tror inte det är några problem pga detta.

Att använda det är inte vidare svårt, plugga i blixtarna, starta upp skiten och skjuta =)
 
ANNONS