Papadopilus
Medlem
Jag har en ganska mörk jpg-bild tagen i färg med en digitalkamera. Den är så mörk att det nästan inte finns någon färginformation. Bilden är stående och tagen i det motljus som kommer genom en riktigt tjock och rutigt mörkmönstrad bommullsgardin mitt i en vanlig augustinatt. Bilden är som ni förstår inget att ha, men jag fick lite tid över och passade på att prova vad PS Elements går för.
Nu uppträdde ett fenomen när jag lekte med nivåerna i bilden (Förbättra->Intensitet/Kontrast->Nivåer...). När jag justerat ingångsnivån för vitt till 111 (där färgen 'börjar') så börjar jag se vertikala linjer eller fält över hela bilden.
Kan någon förklara vad detta är?
Jag har en del mer eller mindre trovärdiga funderingar men vill höra vad ni säger först. Jag vill inte att någon ska svara: ja så kan det vara...
Nu uppträdde ett fenomen när jag lekte med nivåerna i bilden (Förbättra->Intensitet/Kontrast->Nivåer...). När jag justerat ingångsnivån för vitt till 111 (där färgen 'börjar') så börjar jag se vertikala linjer eller fält över hela bilden.
Kan någon förklara vad detta är?
Jag har en del mer eller mindre trovärdiga funderingar men vill höra vad ni säger först. Jag vill inte att någon ska svara: ja så kan det vara...