Annons

Eizo L551

Produkter
(logga in för att koppla)
Har exakt en sådan, fast med annan fot. Så min modell heter L550. Jag tycker att den duger gott, både till Photoshop och Counter Strike. Visserligen kunde ju svarstiden ligga lite lägre (typ 12 eller 8 ms) men det funkar rätt okej ändå. Om du inte ska spela så mycket räcker 16ms fint.

En bra funktion är ju också Bright regulator som ställer in ljusstyrkan på skärmen efter ljuset runt omkring.

16.7 miljoner färger tycker jag räcker. Vad är nästa steg? 24 miljoner?

/A\

andreasc89 skrev:
Har exakt en sådan, fast med annan fot. Så min modell heter L550. Jag tycker att den duger gott, både till Photoshop och Counter Strike. Visserligen kunde ju svarstiden ligga lite lägre (typ 12 eller 8 ms) men det funkar rätt okej ändå. Om du inte ska spela så mycket räcker 16ms fint.

En bra funktion är ju också Bright regulator som ställer in ljusstyrkan på skärmen efter ljuset runt omkring.

16.7 miljoner färger tycker jag räcker. Vad är nästa steg? 24 miljoner?

/A\

Nej, inget spelande.. iaf inte mycket.

Jo, Bright regulator verkar riktigt sjysst, funkar det bra för dig?

16.7 miljoner färger har den ju inte.. inte ens 16.2.

Tack för svaret. :)

Oj, läste lite fel. 16.19 var det visst... Men det räcker fint, för mig iaf. Har jobbat en del med Photoshop på Apple Cinema Display 20" och den har 16.7 miljoner färger. Jag märker ingen större skillnad, har dock inte jämfört skärmarna sida vid sida med testkarta, då kanske man skulle se mer skillnad. Fast då spelar det väl mer roll att skärmarna är rätt kalibrerade...

Jag fick skärmen förra veckan och har bara spelat ett tjugo-tal timmar CS (spelet, inte Photoshop) men jag tycker att det flyter bra.

Bright regulator funkar helt okej. Skönt när man sitter uppe på natten vid datorn så slipper man få så ont i ögonen dagen efter. Fast det kan vara smart att stänga av det om man ska arbeta med bilder eftersom ljusstyrkan blir lägre och bilderna verkar mörkare än vad de egentligen är.

/A\

Nope, sen har ju inte jag alltför hög FPS med tanke på mitt grafikkort (GeForce FX5200)...

/A\

ANNONS
Götaplatsens Foto