Annons

elinchrom bx400

Produkter
(logga in för att koppla)

dream77

Medlem
Nu är jag ljud nörd, har tex modifierad min dator så den nästan inte låter alls (fläktkylning.) Men jag tycker fläkten i blixten låter en del, det blir ett ganska högt vinande ljud, det gäller båda blixtarna i paketet, så det är antagligen inget fel. Men ni som har/erfarat, upplever ni också att den låter en del, eller är din bara jag som är känslig.

Ser inte hur man ska modifiera för att de ska låta mindre, någon som har ett tips. Är utöver ljudnivå helnöjd med blixtarna.

Det är väl standardstorlek på fläktarna? Dvs du skulle kanske kunna hitta tystare dito bland t ex datorkomponenter?

Men det är ju å andra sidan små fläktar och de låter ju nästan alltid.

Jo men då gäller det att veta vilken fläkt, spänning, varvtal osv, vilket förmodlingen inte är standard datafläktar. Man kan ju höra med elinchrom. Jag tänkte mer på en ljudfälla och hänga upp fläkten i blixten. Om man kupar handen ovanför fläkten och spretar på fingrarna försvinner ett antal db direkt och luftflödet fortsätter fortfarande. Men var ska man fästa ljudfällan?

Det kanske kan variera vad gäller spänning och varvtal etc. Däremot borde det också finnas en logik i att använda standardkomponenter.

Konningar och annat i blixtarna är ju inga magiska små hemmakokade saker direkt.

Men som ljudfälla, en gummistrut som du med hjälp av spännband fäster?

ANNONS
Götaplatsens Foto