Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
EOS 1n RS
- Trådstartare NiklasK
- Start datum
Niklas Arnfelt
Aktiv medlem
Fanns en här på fotosidan i fint skick till salu för 5900 kr för nån vecka sen... 
Niklas Arnfelt
Aktiv medlem
..och den finns visst fortfarande kvar såg jag nu. Ett mycket bra pris skulle jag vilja säga.
Niklas Arnfelt
Aktiv medlem
Nackdelen är ju som du själv skrev att den har fast spegel och att du därmed tappar 2/3 (har jag för mig) EV i ljusstyrka.
En annan sak som för vissa kan kännas som en nackdel är att du inte kan montera av vertikalgreppet vilket är fast som på tex Nikon F5.
Fördelen är ju att du får en kulspruta till kamera (10 bps)
En annan sak som för vissa kan kännas som en nackdel är att du inte kan montera av vertikalgreppet vilket är fast som på tex Nikon F5.
Fördelen är ju att du får en kulspruta till kamera (10 bps)
Niklas Arnfelt
Aktiv medlem
Nej det är inget vertikalgrepp i den meningen att du kan skruva av det som på dom flesta kameror men du har ju avtryck med mera i det.
Det jag menade var att kameran kan upplevas som stor för viss och att det är en nackdel att den inte har ett "riktigt" verikalgrepp som går att skruva av.
Det jag menade var att kameran kan upplevas som stor för viss och att det är en nackdel att den inte har ett "riktigt" verikalgrepp som går att skruva av.
DanneL
Aktiv medlem
Den väger sina mäktiga 1.3Kg men det känns faktiskt inte som den väger så mycket. Den är även tyst, inte lika tyst som EOS 5'an men inte långt ifrån.
Spegeln stjäl inte fullt ett steg, men det ser jag inte som några problem för min del iallafall. Vill man går det ju alltid att pressa filmen för att kompensera för den lilla förlusten.
Sedan gör den av med en rulle 36 bilder på under 4 sekunder om man vill
Perfekt för action/sport etc.
På Canonöversikt hittar du jämförelser mellan olika Canon modeller.
Har bara gott att säga om den kameran, har haft en i snart ett år och kan faktiskt inte komma på någonting ont alls att säga om den.
Spegeln stjäl inte fullt ett steg, men det ser jag inte som några problem för min del iallafall. Vill man går det ju alltid att pressa filmen för att kompensera för den lilla förlusten.
Sedan gör den av med en rulle 36 bilder på under 4 sekunder om man vill
På Canonöversikt hittar du jämförelser mellan olika Canon modeller.
Har bara gott att säga om den kameran, har haft en i snart ett år och kan faktiskt inte komma på någonting ont alls att säga om den.
david_eng
Aktiv medlem
NiklasK skrev:
Hur funkar det när den snor lite ljus???
Hur funkar kameran då? kommer det så 2.8 i sökaren men att ljusmätaren indikerar en ljusförsämring?
det är ju TTL, alltså den mäter ljuset genom objektivet. det medför ju att ljusförlusten kommer bli som med ett filter, (fast självklart mindre) det kommer "räknas in".