Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

eos 20d sönder efter posten sändning

Produkter
(logga in för att koppla)
christian_r skrev:
Enligt honom lyckades han sælja den som reservdelar till en nærliggande canonbutik før 8000nok, dvs att jag fick betala tillbaka honom 2000 nok.

Nja, kanske jag blev lurad (?)

En Canon butik som skulle köpt en trasig kamera av honom för att ha som reservdelar.............

Kanske blev lurad..............tror du att de plockar sönder gamla kameror och använder delarna när de reparerar Canons kameror....

gitte edelman skrev:
Jag undrar bara - det här med magneter, osv. (Våldsamma varningar i instruktionsboken för tex. 350D.)
Kan man riskfritt ta dom här känsliga tingestarna genom flygets röntgen för handbagage? Antar att folk måste göra det stup i kvarten, men har det hänt att saker och ting kärvat efter det?
Vad vet ni kära FS:are om saken?

Det står i manualen för D70 att det inte är några problem.

Tydligen så är paketets skick rättså avgörande i en sådan sak här i Sverige.

Jag hade ett solklart ärende för ca ett år sedan och fick bara vända på klacken,,,

Posten skall se paketet precis i det skick som när det kom fram, knappt att de säger ok till att man plockat ut det som fanns däri!

/Niclas,

Niclasfoto skrev:
Tydligen så är paketets skick rättså avgörande i en sådan sak här i Sverige.

Jag hade ett solklart ärende för ca ett år sedan och fick bara vända på klacken,,,

Posten skall se paketet precis i det skick som när det kom fram, knappt att de säger ok till att man plockat ut det som fanns däri!

/Niclas,

Ja det är ju själv klart tycker jag. När man hämtar ut sitt paket eller när chauffören lämnar det till en. Är det då sönder så säger man givetvis till. Man kan ju inte ta ut grejorna och sen komma ner på Posten ett par dagar senare och klaga.

Men det gäller inte här för han har säkert blivit lurad av den som fick paketet. Och Posten har inga magneter som känner av paketen. Den enda saken de har är deras streckkods-läsare som läser av paketets kod

andewid skrev:
Postens garanti? Skickades inte kameran med företagspaket eller något liknande som innfattar garantier?

Skickades rekommenderat.

Men posten ville inte tæcka skadan, de erbjød mig att gøra en undersæøkning, vilket innebar att jag skulle skicka kameran till dem. Det skulle ta minst 3 veckor. Det pallade jag inte.

Lars Johnsson skrev:
En Canon butik som skulle köpt en trasig kamera av honom för att ha som reservdelar.............

Kanske blev lurad..............tror du att de plockar sönder gamla kameror och använder delarna när de reparerar Canons kameror....

Hur kan du vara så sæker?

christian_r skrev:

Nu blev jag så jævla nyfiken att jag var tvungen att ringa killen som køpte min kamera och fråga ut honom (inget jag gjorde gærna då det uppstod en del konflikter vid affæren). Enligt honom så sålde han den inte till en Canon återførsæljare utan en kamera reparatør (?), trodde bara de va Canon som gjorde service på sina kameror

christian_r skrev:

Tror du att Canon och deras olika reparations-ställe köper in beg. kameror från privat-personer för att plocka isär dem och använda delarna till reparationer.
Det blir dyrare än att ta delarna från Canon själv. Plus att de sätter in nya grejor när du får kameran lagad. Det är ingen gammal eller använd sak de sätter in i din kamera.

christian_r skrev:
Nu blev jag så jævla nyfiken att jag var tvungen att ringa killen som køpte min kamera och fråga ut honom (inget jag gjorde gærna då det uppstod en del konflikter vid affæren). Enligt honom så sålde han den inte till en Canon återførsæljare utan en kamera reparatør (?), trodde bara de va Canon som gjorde service på sina kameror

Det är bara Canon och de som är aktoriserade av Canon att sköta deras reprationer som gör det.
Men givetvis kan vem som helst sitta hemma i lägenheten och reparera om man vill. Men utan Canons mjuk och hårdvara till kamerorna kommer man inte långt. Med vanliga kameror för film går det ganska bra, men inte till digital kameror

Lars Johnsson skrev:
Det är bara Canon och de som är aktoriserade av Canon att sköta deras reprationer som gör det.
Men givetvis kan vem som helst sitta hemma i lägenheten och reparera om man vill. Men utan Canons mjuk och hårdvara till kamerorna kommer man inte långt. Med vanliga kameror för film går det ganska bra, men inte till digital kameror

Ja, vad ska man sæga. Lutar ju mot att man har blivit blåst.

Kul, men man har ju alltid lært sig något.

ANNONS
Götaplatsens Foto