Annons

Undrande inför Cyberphotos servicenivå

Produkter
(logga in för att koppla)
Kvitto

Det är kanske i sin ordning att jag förtydligar ett par saker i det jag skrev.

1. Nej, jag fick aldrig något kvitto på att jag lämnat in paketet. Jag *tror* att detta är enligt de rutiner Cyberphoto har då de ju har beställt frakten. Rätt märkligt, då ju jag inte kan bevisa att jag verkligen lämnat in paketet. Detta är inte heller något Cyberphoto krävt, eller ens antytt i den kommunikation vi haft.


Jag har returnerat mitt kamerahus ett par gånger, en blixt och ytterligare ett kamerahus till Cyberphoto ett flertal gånger. Nu senast min Pentax K5 med krånglande fokus (ett år efter inköp). Jag får alltid kvitto vid inlämnande på posten med Kolli-ID. Detta för att kunna spåra och bevisa att paketet skickats. Jag ber alltid om kvitto om det inte överlämnas per automatik. Cyberphoto har alltid ersatt mig med fungerande produkter. Jag kan inte se att Cyberphoto har del i att posten tappat bort paketet, tyvärr tror jag inte heller att avsaknaden av kvitto är till er fördel. Lycka till, jag hoppas paketet kommer fram.
 
En vild liten tanke....

De gånger jag returnerat varor till företag har det gått till på samma sätt. Man får en färdigtryckt klisterlapp som ska klistras på paketet.

När man lämnar in paketet får man ett kvitto med kollinummer.

Om du, TS, inte fick ett kvitto, kan det ju faktiskt ha berott på att paketet inte lästes in i systemet. Ombudet kanske inte noterade det, och nu står paketet bortglömt i ett hörn.

Nu har ju allt löst sig. Trevligt!
 
Uppdatering av mitt ärende..

Nu har julen passerat och nyåret också, något kamerahus har dock inte dykt upp.

I min senaste kontakt med Cyberphoto, den 21/12 blev jag utlovad ett nytt GF-hus mellan jul och nyår. Det skulle inte hinna komma fram innan jul, vilket jag verkligen har förståelse för.

Vad som däremot dök upp, var fyra biobiljetter i ett för övrigt tomt kuvert, men med Cyberphoto som avsändare. Antar att det är som någon slags kompensation? Det tackar vi förstås för!

I dag ringer jag återigen Cyberphoto, jag pratar med samma person som tidigare och får till svar att de inte alls har något kamerahus att skicka (jag har blivit utlovad en GF3:a, då ju GF1 inte går att få tag i längre).

Tydligen har man nu lagt en "specialbeställning" hos Panasonic kring detta.
Det lustiga i det hela är att samtidigt med detta har Cyberphoto ett erbjudande på sin blogg, där de erbjuder GF3-hus för ett riktigt kanonpris; 1990 kr! De har tydligen ett mindre antal hus i lager.

Detta verkade inte min kontakt vara medveten om, och när jag nämnde det i telefon fick jag ingen respons.

Just nu fattar jag ingenting, och väntar på ett nytt besked - nu utlovat senast i morgon.
Något besked om när jag har mitt hus kunde jag inte alls få.

Just nu känns det som att jag är den ende i hela Sverige som inte upplever Cyberphoto som ett kalasföretag att ha och göra med... ;-(
 
Service

Min K5 skickades in... igen, ett drygt halvår efter första returen. Då skickades den vidare till Pentaxfabriken för service. Jag fotograferade flitigt under hösten och vintern, dock kändes inte huset optimalt. Nåväl, jag skickade den alltså åter i december 2011. kamerateknikern på Cyberphoto hittade ett fokusfel, skickade huset till Kameraservice och följde personligen upp ärendet hela vägen. När huset nu är hemma igen, uppvisar K5 en fullständig brillians. Skärpan är fullgod även i oredigerat RAWformat. Jag ska skicka Cyberphoto en tårta, åter igen har de givit mig fantastisk service. Jag hoppas det ordnar sig med din saknade kamera Arro:)
 
Nu har julen passerat och nyåret också, något kamerahus har dock inte dykt upp.

I min senaste kontakt med Cyberphoto, den 21/12 blev jag utlovad ett nytt GF-hus mellan jul och nyår. Det skulle inte hinna komma fram innan jul, vilket jag verkligen har förståelse för.

Vad som däremot dök upp, var fyra biobiljetter i ett för övrigt tomt kuvert, men med Cyberphoto som avsändare. Antar att det är som någon slags kompensation? Det tackar vi förstås för!

I dag ringer jag återigen Cyberphoto, jag pratar med samma person som tidigare och får till svar att de inte alls har något kamerahus att skicka (jag har blivit utlovad en GF3:a, då ju GF1 inte går att få tag i längre).

Tydligen har man nu lagt en "specialbeställning" hos Panasonic kring detta.
Det lustiga i det hela är att samtidigt med detta har Cyberphoto ett erbjudande på sin blogg, där de erbjuder GF3-hus för ett riktigt kanonpris; 1990 kr! De har tydligen ett mindre antal hus i lager.

Detta verkade inte min kontakt vara medveten om, och när jag nämnde det i telefon fick jag ingen respons.

Just nu fattar jag ingenting, och väntar på ett nytt besked - nu utlovat senast i morgon.
Något besked om när jag har mitt hus kunde jag inte alls få.

Just nu känns det som att jag är den ende i hela Sverige som inte upplever Cyberphoto som ett kalasföretag att ha och göra med... ;-(

Tydligen kommer de husen till Cyberphoto nästa vecka så det kanske är samma leverans man väntar på?Hittar inte ens att någon säljer gf3 husen så det är väl en specialare oavsett o fyra biobiljetter är ju inte fel om man bor nära en storstad :) Blir perfekt resekamera ju :)
 
Tydligen kommer de husen till Cyberphoto nästa vecka så det kanske är samma leverans man väntar på?Hittar inte ens att någon säljer gf3 husen så det är väl en specialare oavsett o fyra biobiljetter är ju inte fel om man bor nära en storstad :) Blir perfekt resekamera ju :)

Enligt min kontaktperson på Cyberphoto hade man gjort någon slags specialare för just mig och skulle speciellt ordna en kamera direkt från Panasonic, då GF3 tydligen inte alls säljs som hus, utan enbart i paket med optik.

Säker kan jag förstår inte vara, med tanke på att Cyberphoto inte verkade ens uppfatta att jag nämnde i min telefonkontakt just det faktum att de annonserar om GF3-hus på sin blogg, och att de skulle ha dessa för leverans.

Vad som framför allt retar mig i hela denna historia är bristen på feedback.

Kan man inte leverera som utlovat, då berättar man det och skiter inte bara i det hela och hoppas på att den jobbiga kunden inte ska höra av sig. Att skicka ett mail, eller ett SMS är faktiskt inte så särskilt ansträngande, och då slipper Cyberphoto mitt fortsatta gnäll här på Fotosidan...

Tack förresten för bra respons!
Hoppas verkligen att vi får kameran innan den 20:e, annars får vi åka på semester utan system-kamera och bara med min Ricoh GRD III
 
Ja, i går kom då äntligen vår GF3:a.

Stor skillnad jämfört med GF1:an, men min sambo verkar nöjd och det är huvudsaken!
 
ANNONS