Annons

Eos 300d

Produkter
(logga in för att koppla)

Egel

Aktiv medlem
Hej!

Jag har sökt i forumet och Canons sida men ej hittat svar på min fråga.

Det jag undrar över är upplösningen på EOS 300D och om den har inbygd blixt i huset och om den duger till mer än lätt upplättning? Det ser ut så på de bilder jag hittat men är inte säker.

Blev också lite nyfiken på "kracken" som alla pratar om. VAd är detta?

Upplösningen på EOS 300D ligger på 6.3mp..eller med andra siffror: http://www.dpreview.com/reviews/canoneos300d/page21.asp

Intern blixt brukar sällan fungera tillfredställande annat än som upplättning...300D:s interna blixt är väl inte sämre/bättre än andra interna blixtar.

Hacket är en piratversion av mjukvaran i kameran som ger tillgång till fler funktioner, bl.a. spegeluppfällning.

Har själv en EOS 300 analog, verkar vara samma inbygd blixt som till 300D, och den tycker jag räcker rätt så bra i dom flesta fall.

LEP41 skrev:
och den tycker jag räcker rätt så bra i dom flesta fall.
Det beror naturligtvis helt på vad man vill åstadkomma. Det som stört mig mest är att den skuggas av motljusskydden på mina gluggar (ger ful oupplyst cirkel på motivet om det är för nära) samt att den är lite svårstyrd om man inte vill ha kallt blixtljus rakt på objektet men det hör ju lixom till konceptet.

ANNONS
Götaplatsens Foto