Annons

EOS 50D vilket objektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)

SilentNajT

Aktiv medlem
Kommer inom kort att uppgradera mig från min 450D till en 50D

Det jag undrar är om ja ska satsa på att köpa 50D:en med kitobjektivet EF-S 17-85/4-5,6 IS USM

Eller om ja ska köpa bara huset och ngt annat objektiv inom samma zoomomfång? som kanske är många ggr bättre

Jag skulle bli mycket glad över snabba svar och "varför ja ska välja det objektivet istället för det"

Kommer inom kort att uppgradera mig från min 450D till en 50D

Det jag undrar är om ja ska satsa på att köpa 50D:en med kitobjektivet EF-S 17-85/4-5,6 IS USM

Eller om ja ska köpa bara huset och ngt annat objektiv inom samma zoomomfång? som kanske är många ggr bättre

Jag skulle bli mycket glad över snabba svar och "varför ja ska välja det objektivet istället för det"

Eftersom du redan har ett 18-55 IS så kan du väl ha det kvar och komplettera med ett vidvinkligare 10-22, ett kort telemakro, någon lämplig telezoom eller en ljusstark fast 50 mm normal. Det beror ju alldeles på vad du vill fota och hur mycket pengar du vill spendera.

Jag tänkte att jag skulle sälja iväg 450d med kitobjektivet på

Canons 10-22 har jag redan bestämt mig att jag ska investera tsm med 50D, Men ett bra allround objektiv vill ja ha också, och det känns som att 17-85 kitgluggen verkar vara tillräckligt bra, den är inte i toppklass men inte budget heller

Jag tänkte att jag skulle sälja iväg 450d med kitobjektivet på

Canons 10-22 har jag redan bestämt mig att jag ska investera tsm med 50D, Men ett bra allround objektiv vill ja ha också, och det känns som att 17-85 kitgluggen verkar vara tillräckligt bra, den är inte i toppklass men inte budget heller

Om du kommer att ha 10-22 så kan ju 24-105 IS USM vara ett alternativ. Jag hade ett sådant tidigare och tyckte det fungerade alldeles utmärkt. Som vidvinkel är ju 24mm inte något vidare på en crop-kamera men om du kompletterar med 10-22 så har du en bra kombination.

Jag hade en 17-85 ett tag men var inte vidare nöjd med den. 24-105 blev ett klart lyft.

Kan Sigma EX 18-50/2,8 DC Macro vara bättre än kitgluggen?

Körde 17-85 IS ett tag med min 40D. Men bytte till Sigma 18-50/2.8 och ångrar mig inte en sekund. Känns som ett rejält mycket mer användbart objektiv. Dock funderar jag på att köpa mig ett Canon 17-55/2.8 IS och sälja av Sigmat när jag kommer hem till Sverige igen efter nyår.

ANNONS
Götaplatsens Foto