Annons

Eos50 vs Eos600

Produkter
(logga in för att koppla)

erhu

Aktiv medlem
Jo, min Eos1n ska säljas och jag har tänkt skaffa mig nåt billigare så länge.

Jag har läst en del om Eos600 och lekt lite med Eos50. Vilken hade DU valt?

Robusthet och stryktålighet är egenskaper jag gillar (vilket talar för 600) fast å andra sidan är det ju trevligt med någorlunda funkis AF (misstänker att Eos50 är snäppet vassare). Tumratten finns det en klar risk att jag skulle sakna på Eos600 och det där med 1000 bilder i sekunden har jag aldrig riktigt utnyttjat.

Hmm, det blev lika mycket stödanteckning/mindmapping som fråga- lite synpunkter på mitt dilemma hade uppskattats (Eos 10/100 skulle kanske kunna vara intressanta också).

Lite riktpriser på beg 600/10/100 hade också uppskattats

Tack på förhand

/erik

JAG hade alla gånger valt en EOS-50. Det är en trevlig kamera, jag har själv haft en som komplement till EOS-1N (hu har jag en EOS-3). EOS-600 är väldigt gammal. Av de andra du nämner skulle jag satsa på EOS-10, en mycket bra modell.

Och JAG hade alla gånger valt en 600. Den underbara kvaliteten, robustheten och enkelheten är legendarisk. AF är mycket bättre än vad man kanske tror, särskilt om du har USM-optik. Den har i princip inga som helst minus anser jag.
Jag har en 650 och det enda jag saknar på den har 600...programförskjutning och belyst display.

halloj. tack för tips. jag såg att de äldre modellerna inte har blixtsynk på andra ridån och blixtkomp.

Allt sånt där går ju att ställa direkt på min 540ez - det är väl inte så att de funktionerna jag har på blixten "slås ut" bara för att jag har ett gammalt as till hus?

ANNONS
Götaplatsens Foto