Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Epson R2400, Dokument Upplösning?

Produkter
(logga in för att koppla)

bah_tss

Avslutat medlemskap
Helt sprillans ny skrivare...!
Nu till problemet:

När jag skriver ut med förhandsvisning så får jag skala ner dokumentet för det är för stort för ett A4. Detta resulterar i att printen hamnar på sniskan på pappret, inte så snyggt. Om jag istället gör ett nytt dokument i PS, A4, men vilken upplösning ska det ha? Brukar köra på 200 el 300, men jag läste någonstans att 360 ska vara bättre för R2400..
Kanske är ute och cycklar?

Mvh/ J

Läste din artikel "skriv ut med rätta färger" Mycket bra och till stor hjälp..
Tack för svaret, här kommer en-två frågor till..:

Photo, best photo, eller RPM? Vad är skillnaden? Jag förstår att RPM slösar bläck..men kan den vara bra till någonting, vissa typer av media?

Hi-speed läget på skrivaren, av eller på? Vad har den för inverkan på slutprinten?

R2400:an har ju 2 olika typer av svart patron, matt och photoblack. Om man byter i skrivaren, när man byter media, hur förvarar man då den utbytta patronen (den som satt i skrivaren från början)? När man sätter tillbaka den patronen, tömmer skrivaren det, säg matta bläcket, som finns kvar i slangarna?

Allt för nu.. :)

bah_tss skrev:
Läste din artikel "skriv ut med rätta färger" Mycket bra och till stor hjälp..
Tack för svaret, här kommer en-två frågor till..:

Photo, best photo, eller RPM? Vad är skillnaden? Jag förstår att RPM slösar bläck..men kan den vara bra till någonting, vissa typer av media?

Hi-speed läget på skrivaren, av eller på? Vad har den för inverkan på slutprinten?

R2400:an har ju 2 olika typer av svart patron, matt och photoblack. Om man byter i skrivaren, när man byter media, hur förvarar man då den utbytta patronen (den som satt i skrivaren från början)? När man sätter tillbaka den patronen, tömmer skrivaren det, säg matta bläcket, som finns kvar i slangarna?

Allt för nu.. :)

Photo, Best Photo och RPM är skrivarupplösningar. jag skulle använda Best Photo. RPM kan ev ge en något bättre bild på extremt blanka papper, men är helt oanvändbart för matta papper. Hi-Speed skriver ut vänster-höger och höger-vänster. På vissa papper är det risk för bandningseffekter, men om du inte ser sådana problem är det ingen anledning att inte skriva ut med Hi-speed.

Förvara den patron du inte använder lufttätt, och på 2400 finns inga slangar som behöver tömmas.

Stefan

ANNONS
Götaplatsens Foto