Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Erfarenhet av Digimarc?

Produkter
(logga in för att koppla)

aasaboe

Aktiv medlem
Det finns ju olika sätt att märka sina bilder för att mer eller mindre försvåra upphovsrättsintrång, "bildstöld". Allt från "tjusiga" copyrightmärkningar till exempelvis Digimarcs mer diskreta märkning. Med den kan man spåra sina bilder (med vissa självklara inskränkningar) och hålla koll på var de dyker upp.

Vi skall ha litet diskussion på klubben om sådant här, och jag undrar om någon har erfarenhet av Digimarc och kan berätta hur effektivt det är? Alltså inte hur det funkar rent tekniskt, efter noggranna studier på deras sidor tror jag mig ha det tämligen klart för mig ;-), utan om deras sökning fungerar bra. De skriver själva att det kan ta 3 - 6 månader innan en bild hittas, om det gäller mer undantagsvis må det vara hänt, om det är normal tid blir tjänsten mindre attraktiv.

Någon med erfarenhet som kan ge en kort recension?

ANNONS
Götaplatsens Foto