Annons

Err 99 på 20D! HJÄLP!!!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Simon_Wa

Aktiv medlem
Igår fick jag min Canon 20D, jag köppte den begagnat och idag när jag hade tagit ett kort idag och skulle radera det så slutar kameran fungera, jag stänger av kameran men bilden som jag hade tagit var fortfarande kvar på LCD:n och på topp LCD:n så står det "Err 99"

Snälla hjälp mig!!

Tack på förhand!

Mvh Simon

Tack så mycket för svaren!! jag provade nu att ta ut batteriet och starta om kameran och nu funkar den nog som den ska.

Stort tack!

Men nu har jag stött på ett annat problem, föra att kunna föra lver bilderna till datorn så måste jag ha en drivrutin. Någon som vet vart jag kan hitta den?

Hälsningar Simon

"Drivrutin för att få pixlarna ner i datorn" är ett jä... mögel! Jag vet att det skall till en speciell rutin till många kameror. Canon har dem på sin websida.

Varför gör inte fabriken helt enkelt kameran så att datorn tror att den är en USB-minnespinne, rakt av! Då behövs inga dumma specialrutiner.
Jag pillar helt enkelt ut korten ur mina kameror och sätter dem i en USB-läsare, och sedan rakt in i MACen (ung SEK100). Nackdel: I längden sliter man kanske på kortkontakten i kameran...

MVH Robban

error 99 eller err99 är ett najs felmeddelande.

när jag fick det på min begagnade 20D så googlade jag lite så blev jag ganska förvånad vad "mycket" den innebär samt vad folk haft för problem.

du skriver inte vad du har för tillbehör till kameran och om det händer med olika linser.. m.m

tydligen om man har gammal Firmwere så kanske den inte klarar av stora CF kort så prova kolla din FW för senaste uppdateringarna till kameran.

min låste sig med error 99 men det hände när det var kallt samt ett 4 mb kort i samtidigt.
uppdateringarna löste mina problem.

tydligen om kameran är sliten invändigt "många tagna bilder" så kanske man måste lämna in den

ANNONS
Götaplatsens Foto