Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

ersättare till 400D sökes

Produkter
(logga in för att koppla)
skulle behöva tips på ny kamera då systers 400d dog igår (knäckt pinne i kortläsaren)

denna har vi kollat på
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=600D

fler tips önskas. budget max 8000kr

600D är ett steg uppåt från 400Dn. Möjlighet till filminspelning, bättre sensor och vridbar och bättre skärm. Har själv en 550D (är som en 600D utan vridbar skärm ungefär) och är mycket nöjd efter att ha bytt upp mig från 400D.

För att kunna ge mer specifika råd skulle mer info om vad din syster vill ha ut av sin nya kamera och vad hon var nöjd med hos 400D eventuellt saknade.

det som hon säger att hon saknar är liveview och bättre brusegenskaper annars har hon varit nöjd med 400d

Senast ändrad:
600d är en bra kamera. Möjligen kan ni klämma på 60d också.

Jag tycker köp i affär där man kan klämma ock känna är bra. Själv tycker jag gamla 450d var alldeles för liten och behövde köpa till batterigrepp för att få något rejält att hålla i. Men har man små händer så kanske man upplever att tvärt om har man bättre grep om en mindre kamera.

ANNONS
Götaplatsens Foto