Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Ev. begagnatköp: EF-S 17-55mm 1:2,8 IS
- Trådstartare naylor83
- Start datum
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
Har inte haft något själv, men det har skrivits en hel del om att bildstabiliseringen har haft problem och gått sönder efter några år. Och att det kommer in damm i objektivet. Jag har däremot kännt på några begagnade och de har kännts olika och ibland lite ojämna i motståndet vid själva zoomningen.
apersson850
Aktiv medlem
Jag har haft mitt sedan augusti 2007. Det är varken dammigare eller trasigare än något annat objektiv.
Däremot har känslan i zoomringen förändrats mindre på detta än vad det har gjort på mitt EF 24-105 mm f/4L IS USM. Men det sistnämnda, som jag haft i snart ett år, är fortfarande "tightare" än 17-55. EF-S är inte lika gediget hopsatta från början. Bildkvalitén hos 17-55 är svår att överträffa med en zoom.
Däremot har känslan i zoomringen förändrats mindre på detta än vad det har gjort på mitt EF 24-105 mm f/4L IS USM. Men det sistnämnda, som jag haft i snart ett år, är fortfarande "tightare" än 17-55. EF-S är inte lika gediget hopsatta från början. Bildkvalitén hos 17-55 är svår att överträffa med en zoom.