Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Exif

Produkter
(logga in för att koppla)
Har kollat med filerna på min dator och där finns full exif, om man tittar på sidan där det står utrustning så har man ju dom värdena som finns i exif. längst ned på bildinfo sidan så står det Exif men vissas inget allas lite konstigt.

Sparar du med Save for webb valet så strippas EXIF. Spara som jpg så skall EXIF synas. Annars hojta.

Sparar som .jpg i PS eller direkt med ViewNX och .jpg kollar på min dator och allt finns med i båda fallen

Ja den är på ja i standard läge alla verkar som dom efter ett vist datum är ok men dom som är från före server bytet verkar ha tappat.

Exif läggs under "Utrustning"

Har märkt att exponeringsinfo (bländare, slutartid) från mina bilder hamnar under "Utrustning", men att fliken bildinfo visar Exif blankt. Har jag gjort något fel? (Har valt JA för att visa Exif info)

ANNONS
Götaplatsens Foto