Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Exportera Aperture databas.

Produkter
(logga in för att koppla)

josol36

Medlem
Hej, jag har en fråga angående Aperture 3. I och med att jag har köpt mig en ny dator så måste jag flytta/exportera mina bilder och kanske även databasen i Aperture.

Frågan är då om man ska "börja om" och läsa in bilderna efter en kopiering från den gamla datorn, Eller kan jag kopiera bilderna och "Aperture Library" och köra vidare med alla taggar mm?

Måste tex bilderna ligga i samma mapp-struktur på den nya datorn?
Jag håller på att läsa manualen, men jag skulle uppskatta tips på hur man kan/bör göra.

Jag kör Aperture 3 och har ca 10000 bilder i databasen.

Mvh

/Jonas

Rätt enkelt. Markera det som du vill exportera i "library"-fliken och högerklicka. Välj "export" och "folder as new library" om du markerat en folder. Om du markerat flera foldrar eller projekt heter valet "items as new library" istället. Så det är bara att markera rubbet, välja export och ta en ordentlig kafferast. Du kan faktiskt fortsätta jobba med de bilder som du samtidigt håller på att exportera, men det tycker jag är att utmana ödet.

Kopiera den fil som skapats till den nya datorn. Starta Aperture och välj File/Import/Library och ta en kaffe till.

ANNONS
Götaplatsens Foto