Annons

Exportera från lightroom via molntjänst

Produkter
(logga in för att koppla)

emma0406

Medlem
Hej!
Jag vill ladda upp mina bilder i min dropbox (eller annan likvärdig tjänst) från lightroom, för att annan person ska kunna ta del av bilderna, utan att mellanlanda dem på min hårddisk. Går det?

Jag använder moltjänsten av lightroom och har dropbox. Vill inte spara ner alla bilder på min dator (för att spara utrymme på hårddisken), så letar efter något slags molnalternativ att direkt exportera alla filer till dropbox eller google drive eller liknande. Någon som har tips på hur jag kan göra detta (utan att det ska kosta pengar)?
 
Ifall Dropbox har stöd för mappar som inte synkroniseras med din hårddisk - vilket jag inte vet - kan det ju vara ett alternativ.

Exportera från Lighrtoom mm, ladda upp till Dropbox och radera sedan filerna på din hårddisk
 
Det går att exportera från "Ligtroom Clasic" direkt till molntjänst.
Testade med "Ligtroom" också och det var bara att välja Exportera samt välja att i mitt fall lägga bilden på "Googel drive" inga konstigheter.
.
 
Det går att exportera från "Ligtroom Clasic" direkt till molntjänst.
Testade med "Ligtroom" också och det var bara att välja Exportera samt välja att i mitt fall lägga bilden på "Googel drive" inga konstigheter.
.
Intressant! Jag verkar inte hitta det alternativet. Har du lust att förklara lite mer ingående hur du gick till väga?
 
Skrev en liten beskrivning och bifogar den som en PDF.
Hoppas det fungerar för dig också.
 

Bilagor

  • Kommentar fotosidan.pdf
    62.1 KB · Visningar: 14
ANNONS