Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Färglabb i stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)

Carl Johan

Aktiv medlem
En fråga som har ställts förr i forumet men som jag inte kan hitta på något bra svar på, likt förbaskat. Ett "bra" färglabb i stockholm! Jag letar efter ett som kan framkalla min färgfilm och kopiera upp den helt vanligt, till ett bra pris (under 100 kr/36-rulle), bästa möjliga kvalite i förhållande till priset alltså. Crimson och liknande tar ju mer än så så det är uteslutet. Sen vill jag ha ett labb som kan göra förstoringar (A4-storlek typ) i riktigt bra kvalitet, inte nödvändigtvis ett annat men i förstoringarna är kvalite´n viktigare än priset.

Någon som har förslag?

/cj

Reportagefoto.se

Jag har testat i alla fall 10 ställen i Stockholm och tycker Reportagefoto är det billigaste stället där kvaliten är godkänd. 105 kr för 36 bilders framkallning

Jag har blivit varmt rekomenderad att använda Audio Video Foto som ligger i PUB-huset av en fotograferande kompis. Gå inte fel, tror det finns ett till Audio Video plus ett Fuji center i PUB-huset. Audio Video Foto ligger i huset längst från Hötorget.

Priser: 1 timme (24): 129:-, 1 timme (36): 159:-; 3 dagar (24): 99:-, 3 dagar (36): 119 kr, 5 dagar (24): 69:-, 5 dagar (36): 89:-

Man kan också köpa ett rabattkort för 99 kr som gäller 1 år och då får man 15% rabatt på alla labjobb som dom gör. Då hamnar priset för en 36:a på 3 dagar lite drygt 100 kr.

Som sagt, jag har blivit varmt rekomenderad detta lab men har ännu inte hunnit testa det själv, men ska definitivt göra det med kommande rullar.

ANNONS
Götaplatsens Foto