Annons

Fästa stativ utan på vanlig ryggsäck

Produkter
(logga in för att koppla)

roypeter

Aktiv medlem
Hej!

Någon som har tips på hur man på ett smidigt kan fästa ett stativ utan på en vanlig dagsturssäck typ Haglöfs tight eller liknande? Jag har en Everest Airflow 300 och det blir liksom lite sladdrigt när man antingen klämmer dit stativet på sidan med hjälp av kompressionsremmarna eller om man mha remmar försöker att fästa den mitt på säcken..

Några förslag?
 
Jag brukade stoppa in ett ben i säcken. Är säcken någorlunda full blir det stabilt men det är bökigt att få upp stativet.
 
Jag har satt 2st ringar ( från nyckelringar ) som jag skrúvat fast på stativbenen med befintliga skruvar på stativet.

Sedan satt fast små karbinhakar i ryggsäcken, det går snabbt att ta lös och det sitter mycket bra.

Om jag går på mindre turer och utan ryggsäck så har jag satt en rem från en vanlig väska/bag i nyckelringarna, så då hänger jag den runt axeln och detta funkar superbra.

Se bild på manfrotto med rem och ringar från nyckelringar där jag fäster remmen.
 

Bilagor

  • img_3119_manfrotto.jpg
    img_3119_manfrotto.jpg
    22.6 KB · Visningar: 548
Jag har gjort fast två slangklämmor på ett av stativbenen, dessa trär jag sedan bara över de uppstickande rören på ramen (gammal fjällrävensäck) och drar åt en rem. Sitter mycket stadigt och går lätt och snabbt att ta loss.
 
ANNONS