Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Få tag i analog film i Brasilien?

Produkter
(logga in för att koppla)

mostdef

Ny medlem
Hej!

Jag ska resa till Brasilien över en längre period och har nu gett upp idéen av att kunna ta med film hemifrån pga av risk för förstörd film vid röntgen m.m

Funder nu istället på om någon vet om affärer som säljer film i Salvador i Bahia. Affärer i Rio de Janeiro hade också funkat.
Även om någon vet något bra ställe att framkalla i dessa områden då jag vill slippa ta med mig filmen tillbaks också.

Verkligen tacksam för tips!!

Jag har flugit massor med gånger med film till och inom alla möjliga länder och aldrig haft problem.

Vanlig Kodak Gold kan man säkert köpa överallt, men på en resa till Brasilien vill man ju inte ha nån gammal utgången film som legat i solen.

Så mitt tipps är nog att ta med dig en hel del film dit, då vet du att du använder den film du vill ha och slipper förlora massa tid på att irra runt och leta efter det på plats.

Men som sagt, alltid ha filmen i handbagaget.

Om man har högkänslig film kan man ofta få den handkontrollerad (ej röntgad alls). I synnerhet om man har den packad ordentligt i plastpåsar.

Vid fpl i Anchorage Alaska frågade personalen vid security mig speciellt om jag hade film som var högkänslig eller "professional" och bad att få kontrollera den utan att köra i maskinen.

OK. Tackar så hemst mycket för alla svar!

Tror nog jag gör så att jag tar med mina 100/400 rullar iaf och låter dom andra stanna hemma.
Kommer bli galen om jag blir tvungen att springa runt där och leta.

tack!

ANNONS
Götaplatsens Foto